پرش به محتوا

استراتژی لینک بیلدینگ یا ساخت بک لینک در سال 2016 (قسمت دوم)

در قسمت قبل سعی کردیم مقدماتی در زمینه لینک بیلدینگ یا ساخت لینک در سال 2016 را برایتان بازگو نماییم . در این قسمت سعی می کنیم چند روش بگوییم که شما به وسیله این روش ها بک لینک هایی برای وبلاگ خود تهیه کنید که هم کمیت و هم کیفیت ، هر دو را در دل خود داشته باشند.

از کجا بک لینک تهیه کنیم ؟

این سوال خیلی مهم است . در الگوریتم جدید ، چیزی که اهمیت دارد کیفیت و کمیت بک لینک ها با هم است نه صرفا کمیت بک لینک ها . برای همین هم ما در سون بک لینک سعی می کنیم که بهترین بک لینک ها را برای شما ارائه کنیم . بک لینک های ما چون قوی هستند ، در واقع مثل پایه و ستون سایت شما عمل می کنند و از پایین آمدن سایت شما جلوگیری می نمایند. ( همان طور که خودم گفتم ، من از جاهای نامعتبر بک لینک خریده بودم ولی چون بک لینک های این سایت همراهم بود ، مانع از افت شد.)

از کجا بک لینک تهیه کنیم

از کجا بک لینک تهیه کنیم

بعد از آن چه کنیم ؟

بک لینک های قوی ما در سایت های واقعی مانند ستون سایت شما هستند . خب ! پس از ساخت ستون ها نوبت دیوارها و در و پنجره می شود . برای این منظور می توانید به دوستان خود مراجعه کنید و از آن ها بخواهید که وبلاگ شما را در بخش لینک دوستان لینک نمایند. این را جدی بگیرید ! وبلاگ دوستان جایی است که شما به سادگی از آن حذف نخواهید شد ! (یعنی بک لینک دائمی قدرتمند)

دوستی ندارید ؟ پیدا کنید !

اگر شما در دنیای وب تازه کار هستید و دوستی ندارید ، معلوم است که تازه به دنیای سئو سایت خود وارد گشته اید ، اولا در این رابط به شما خوش آمد می گویم 🙂 اما نکته ی ریز و ظریفی وجود دارد. آن هم این است که شما حتما باید دوست پیدا کنید! خود من همیشه در دوست شدن با دیگران پیشتاز هستم . گاهی که در سایت خود ، عمران مشاوره و یا همین جا ، مطلب می گذارم ، وقتی می بینم کسی که برایم کامنت گذاشته اولا واقعا مطلب را خوانده دوما با اسم خودش (مثلا رضا) کامنت گذاشته ، بلافاصله از سایت وی دیدن می کنم و سعی می کنم اگر مطلب خوبی نوشته بود ، از آن در یک پست خودم یاد کنم و به آن حتما گریزی بزنم . به این کارهای مثبت که باعث می شود افراد پست هایی بنویسند که مفید است و فضای سایت های وب بهتر می شود سئو کلاه سفید می گویند.

از کامنت ها غافل نشوید !

یکی از راه های جذب لینک کامنت است ، کامنت ها می توانند تاثیر به سزایی در سئو سایت شما بگذراند . اما نکات ظریفی هم باید در کامنت رعایت گردد:

  • اولا معمولا کل لینک های کامنت به صورت پیش فرض در دل خود “rel=”nofollow دارند . این باعث می شود که امتیازی که به سایت شما داده می شود ، تا حد زیادی کم شود . البته این را هم بگویم که بعضی کامنت ها به صورت فالو هستند یعنی این کد بالا را ندارند . معمولا شرکت های سئو یک لیست از این سایت ها در سیستم خود دارند که با این لیست برای مشتریان خود کامنت می گذارند و رتبه بندی خود را در گوگل ارتقا می دهند . ( البته این را هم در پرانتز بگویم که کامنت های فالو کم هستند و همه سئوکاران به دنبال شکار آن می باشند، چون اثر آن را چشیده اند)
  • دوما این که معمولا افراد با نام کلمه کلیدی کامنت می گذارند ، از لحاظ سئو قطعا خیلی بهتر است که شما با کلمه دانلود فیلم به سوی سایت خود بک لینک بگیرید تا نسبت به کلمه مثلا علیرضا !

اما مشکل این است که معمولا این کامنت ها تایید نمی شود . من خودم بلافاصله چنین کامنت هایی را حذف می کنم.

  • سوما این که حتما وقتی کامنت می گذارید ، حرفی برای گفتن باید داشته باشید . متاسفانه همه در کامنت ها می نویسند : “خیلی عالی بود ، تشکر” خب از این حرف مشخص است که چنین افرادی زحمت این را به خود نداده اند که حتی یک بار متن را بخوانند .  برای همین بنده و خیلی دیگر از وبمسترها باز هم این کامنت ها را تایید نمی کنیم!

کجا کامنت بگذاریم ؟

اگر می خواهید به صورت کلاه سفید کامنت بگذارید ( با اسم خودتان و البته این که نشان دهد واقعا مطلب را مطالعه کرده اید . ) بنده همان طور که اشاره کردم هم این جا هم سایت عمران مشاوره از شما استقبال خواهم کرد. (البته این کامنت های کلاه سفید هم تاثیری کوچک در سئو شما خواهند داشت! ) فکر می کنم تقریبا همه وبمسترها این مدل کامنت ها را خیلی دوست داشته باشند.

و اما نکته ظریفی که در این جا مهم است ، این است که شما باید با وبلاگ ها دوست شوید . اما هر نه هر وبلاگی!

با کدام وبلاگ ها دوست شویم ؟

در این میان شما باید به قول معروف زرنگ باشید و وبلاگ های فعال را پیدا کرده و به قولی “طعمه” خودتان قرار دهید! حالا چگونه وبلاگ فعال پیدا کنیم ؟ می توان گفت ساده است ! ابتدا به سایت بلاگفا ، میهن بلاگ یا بلاگ اسکای و امثالهم بروید !

همه ی سرویس دهنده های وبلاگ ها یک بخش در دل خود دارند که لیست آخرین وبلاگ های به روز شده را در سایت خود قرار می دهند . به عکس های زیر نگاه کنید :

نمایش وبلاگ های به روز شده در بلاگفا

نمایش وبلاگ های به روز شده در بلاگفا

نمایش وبلاگ های به روز شده در میهن بلاگ

نمایش وبلاگ های به روز شده در میهن بلاگ

نمایش وبلاگ های به روز شده در بلاگ اسکای

نمایش وبلاگ های به روز شده در بلاگ اسکای

خب کافی است که به این وبلاگ ها بروید و موارد زیر را بررسی کنید :

  • تاریخ تاسیس وبلاگ : ببینید که وبلاگ حداقل یک سال سن داشته باشد . هرچه بیش تر بهتر !
  • ایندکس آن را ببینید یا به عبارتی تعداد پست های آن – وبلاگ حداقل ده پست داشته باشد !

برای مشاهده تعداد ایندکس از دستور site:yoursite.com استفاده نمایید !

مثلا من برای دیجی کالا انجام می دهم :

مشاهده تعداد ایندکس ها برای دیجی کالا

مشاهده تعداد ایندکس ها برای دیجی کالا

بالای 250 ایندکس قبول است !

  • تعداد بازدیدکننده (اگر در وبلاگ قرار داده ) آن را ببینید ! روزی حداقل 30 بازدیدکننده داشته باشد!

اگر همه ی این ها را داشت شروع کنید و کامنت مهندسی شده بگذارید. یعنی برای پستی که می توان برای آن کامنت گذاشت . یادتان نرود که گذاشتن بسیاری عالی بود آفرین به هیچ دردی نمی خورد ! اندکی وقت بگذارید ..  قول می دهم نتیجه ی آن را بگیرید .

برای این منظور به اسم وبلاگ نویس حتما و حتما دقت کنید ! مثلا شخصی به اسم علی در وبلاگ خود ( که چک کردیم همه شرایط بالا را هم دارد ! ) این گونه نوشته است :

2016-06-25_20-58-58

و با توجه به اسم ایشان کامنتی بگذارید :

2016-06-25_21-00-42

قول می دهم با چند با مکاتبه (اگر روابط عمومی خوبی داشته باشید ! ) یک بک لینک خوب ، رایگان و دائمی می گیرید ! فقط نباید تنبلی کنید !

شبکه های اجتماعی عالی است !

تا جایی که می توانید لینک خود را در برترین سایت های دنیا پراکنده کنید ! گوگل ، فیسبوک و توئیتر !

برای این که ببینید چقدر موفق بوده اید ، از دستور زیر استفاده کنید :

نمایش تعداد ایندکس های فیسبوک سایت شما

نمایش تعداد ایندکس های فیسبوک سایت شما

مثلا من برای دیجی کالا این کار را انجام دادم :

نمایش ایندکس فیسبوک دیجی کالا

نمایش ایندکس فیسبوک دیجی کالا

مشاهده می شود که دیجی کالا در فیسبوک عالی عمل کرده ! شاید یکی از دلایل موفقیت دیجی کالا را بتوان همین دوستی اش با شبکه های اجتماعی دانست !

چجوری ؟

برای این منظور ، اولا که حتما در پروفایل خودتان سایت خودتان را Share کنید یا به فولی به اشتراک بگذارید ! دوما به دوستانتان بگویید آن ها هم این کار را انجام دهند ! این گونه سایت شما در فیسبوک یا توئیتر یا … می پیچد !

از بزرگ ترین و برترین سایت های جهان بک لینک کامنت بگیرید !

اگرچه بک لینک کامنت نوفالو و ضعیف است ، اما اگر مثلا از دانشگاه برکلی باشد ، ارزش خواهد یافت ! باورتان نمی شود ؟ شما اگر کمی انگلیسی بلد باشید ، می توانید از دامین سایت دانشگاه برکلی بک لینک کامنت بگیرید !

به اینجا بروید:

https://ctsp.berkeley.edu/introducing-citizen-technologist-the-blog

در این آدرس می بینید که می شود در آن به سادگی کامنت گذاشت ! به همین سادگی  ! ولی یادتان باشد که کامنت مفید بگذارید ! چرا که هدف من از یاد دادن این تکنیک به شما ، در واقع کمک کردن به سئو شماست . برخی دیگر از این آدرس ها عبارتند از :

http://www.nts.edu/student-blog/

http://blog.nmai.si.edu/

http://www.cerias.purdue.edu/site/blog

این طوری شما به سادگی از سخت ترین سایت های جهان بک لینک می گیرید !

30 دیدگاه دربارهٔ «استراتژی لینک بیلدینگ یا ساخت بک لینک در سال 2016 (قسمت دوم)»

  1. سلام دوست عزیز
    خوبین
    چند بار توی مقالاتتون گفتین که تشکر نکنید ولی مطالبتون خیلی کامل و روان نوشته شده
    ممنون
    توی مقاله استراتژی لینک بیلدینگ یا ساخت بک لینک در سال ۲۰۱۶ (قسمت دوم)
    چند تا سایت رو برای گرفتن بک لینک معرفی کردید
    میخاسم اگه امکان داره سایت های خارجی معتبر دیگه رو هم معرفی کنید یا راهنمایی کنید که خودم پیدا کنم
    ممنون
    موفق باشید

  2. با سلام واحترام
    نظر اول برای دیدن عکس العمل شما بود اما شما بدل نگیریدنکاتی بجایی رواشاره کردید گرفتن بک لینک به صورت رایگان وسئوی کلاه سفید کارساده ای نیست و اینکه چه چیزی در کامنت قرار داده می شود نکته بجایی بود دانشگاه برکلی رو هم سر زدم کاملا مشخص بود که بعضی کامنت ها تایید شده بود کامنت هایی که پست را مطالعه کرده اند
    باتشکر از شما
    شاد باشید

  3. بازتاب: یوسف

  4. سلام.ممنون از مطالب مفیدتون
    یک سوال برام پیش اومده، میخواستم بدونم که اگر بخوایم سایت هایی که هنوز کامنت هاشون رو نوفالو نکردن پیدا کنیم باید از کجا شروع کنیم؟
    آیا باید از وبسایت هایی که زمینه کاریشون با زمینه سایت خودمون یکی هست رو پیدا کنیم و بعد فالو یا نوفالو بودنش رو چک کنیم؟
    گوگل چقدر به شبیه بودن زمینه کاری وبسایت هایی که به هم بک لینک دادن اهمیت میده؟
    آیا بک لینک گرفتن(حتی نوفالو) از سایت های خبری هم میتونه مفید باشه؟
    ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.
    همیشه پاینده و موفق باشید.

    1. به طور کلی مرتبط بودن تاثیر قابل توجهی داره
      ولی الزامی نداره که همه بک لینک ها مرتبط باشن
      کامنت ها الان توی کدهای سایت همه به صورت external nofollow هستن
      به همین دلیل برای کامنت فالو باید سایت های قدیمی رو شکار کنین
      معمولا شرکتای سئو خودشون یه لیستی از سایتایی که میشه کامنت گذاشت دارن
      راستش ما هم داریم ولی وقت نمیشه اینجا بزاریم چون باید براش محتوا بنویسیم 🙂

    1. خواهش می کنیم
      این که شما ابراز رضاییت بفرمایید ما را خوشحال کرده و انگیزه ای مضاعف به ما می بخشد.

  5. به نظر بنده هم سئو درست و اصولی این مواردی است که در بالا به آن پرداختید.
    سئو زمان می خواهد ولی متاسفانه کارفرمایان با پرداخت 200 هزار تومان سایت صفحه اول از ما می خواهند که عملا کاری غیر ممکن می باشد.

  6. حقا که به این مجموعه کارهایی که گفتین سئو کلاه سفید میگن
    من خودم یک لینک با ارزش از یک وبلاگ واقعی رو با هزار تا لینک فروم و کامنت عوض نمی کنم [ بر وزن من یک موی گندیده رو با هزار تا عوض نمی کنم گفتم:)) ]

  7. هر چند که شما با تشکر مخالفید ولی من برخودم وپیفه دونستم که ازتون بابت این مقاله مفید تشکر کنم. و اینکه راه تماس مستقیم با شما چیه؟

  8. سلام
    من خیلی شنیده بودم که سایت های دانشگاهی برای بک لینک خوبن ولی من هرچه تلاش میکنم نه سایت های دانشگاهی داخلی و خارجی کامنت ها را تایید نمی کنند و کلا احساس من این است که تلاش میکنند نظرات را غیر فعال کنند یا پاسخ ندهند.
    من که موفق به گرفتن بک لینک از سایت های دانشگاهی نشدم ولی بازم بابت مطلب خوبتون ممنون

  9. تنها سایتی که کلاه سفید و اصولی میخواد سئو رو اموزش بده شمایین
    خیلی ممنون از وقتی که میزارین و اینا رو اموزش میدین
    خدا خیرتون بده

  10. من امروز با وبسایتتون آشنا شدم و چنذین ساعته دارم مطالبشو مطالعه میکنم و به نظرم مطالب جالبی دارین و اینکه چندین لینک با ارزش و به اشتراک گذاشتین واقعا جای تشکر داره. کاری که خیلی ها انجامش نمیدن

  11. با کمک مطلب شما راجع به بک لینک و قرار دادن لینکم در یوتیوب، تنها در دو روز رتبه کلمات کلیدی ام به شدت کم شد.
    یک سوال دارم:
    بک لینک از یوتیوب نیز نوفالو است؟
    اگر نوفالو است، اگر داخل توضیحات ویدیو باشد هم نوفالو میبشود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *