پرش به محتوا

7 ابزار رایگان فوق العاده برای چک کردن بک لینک های رقبا

چک کردن بک لینک رقبا، یکی از مهم ترین کارهایی است که هر سئوکار بایستی بر آن مسط باشد. در حقیقت شما بایستی بدانید که رقیب شما با استفاده از چه بک لینک های توانسته است که رتبه فوق العاده ای در گوگل کسب نماید. پس از این دانستن این موضوع، شما نیز به سادگی قادر خواهید بود که از رقیب خود در کلمه کلیدی مدنظر پیشی بگیرید.

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که ما در سون بک لینک، تاکنون بسیاری از مشتریان خود را از طریق رقبا جذب کرده ایم. معمولا وقتی یک کلمه سئو می شود، رقبای آن کلمه کلیدی تاثیر آن را دیده و پس از آن به وب سایت ما مراجعه می نمایند.

به عنوان یک اصل اساسی، فراموش نکنید که تعداد بک لینک اصلا و به هیچ عنوان مهم نیست، بلکه چیزی که مهم است تعداد خرید بک لینک قوی و با کیفیت (quality backlinks) می باشد. چه بس شخصی برای وب سایت خود هزینه زیادی را متحمل شده و انبوهی از بک لینک های بی کیفیت را خریداری نماید. با این حال همه ی این بک لینک ها روی هم رفته، تاثیری همانند یک عدد از بک لینک های سون بک لینک (که تماما بک لینک های باکیفیت هستند) نخواهد داشت.

به طور کلی، بک لینک ها به دو دسته فالو و نوفالو تقسیم بندی می شود که شما می توانید در مورد این دسته بندی در اینجا به طور کامل بخوانید. در واقع ابزارهای چک کردن بک لینک خوبی دیگری نیز دارند و آن هم بررسی این مورد است که رقبای شما بر کدام نوع لینک بیلدینگ تاکید بیش تری داشته اند. مثلا اگر تعداد بک لینک نوفالو رقیب شما زیاد بود، بدین معناست که وی بیش تر بر ساخت بک لینک به وسیله کامنت تاکید نموده است. در مقابل اگر اکثر بک لینک ها به صورت فالو بود، این نتیجه حاصل می شود که وی بر خرید بک لینک و صرف هزینه برای رسیدن به هدف خود، تکیه نموده است.

در این جا می خواهیم ابزارهایی را برای چک کردن بک لینک های رقبا مطرح نماییم. این ابزارها تماما رایگان بوده و همگی معایب و البته مزایای خود را دارند. با این حال شما به کمک این ابزارها استراتژی سئو رقیب خود را فهمیده و پس از آن متوجه خواهید شد که رقبای شما بر چه کلماتی بیش تر تمرکز نموده اند و یا این که چقدر هزینه برای سئو متحمل شده اند.

1- Moz.com ماز

شاید به جرئت بتوان گفت که در حال حاضر ابزار ماز کاربردی ترین ابزار در حوزه چک کردن بک لینک ها در ایران است، این ابزار اگرچه مثل ابزار ahref کامل و جامع نیست اما به شدت رایج بوده و معیارهای اتوریتی (دامین اتوریتی و پیج اتوریتی) که در آن قرار دارد نیز فوق العاده کاربردی است.

2- SEMRUSH – بهترین ابزار آنالیزور بک لینک

آنالیز بک لینک رقبا

تقریبا تمام سئوکاران حرفه ای، یک اکانت در این ابزار بسیار مهم خریداری کرده اند. البته این را نیز بگوییم که استفاده از این ابزار برای مدت دو هفته یعنی 14 روز کاملا رایگان است، با این حال بعد از آن این ابزار به حالت پولی تغییر خواهد کرد.

بررسی بک لینک

این ابزار، بسیار متداول بوده و اطلاعات بسیار کامل و جامعی را درباره بک لینک رقیب به شما خواهد داد. دیتابیس این ابزار، هر روزه آپدیت می شود و شما به صورت دقیق می توانید وضعیت سئو سایت خود یا رقیب را توسط این ابزار مطلع شوید.

به علاوه امکان مقایسه نیز در این ابزار وجود داشته و شما می توانید بک لینک های خود را با رقیبتان بسنجید. در صورتی که بخواهید این ابزار را بخرید، می بایست چیزی حدود 150 دلار هزینه نمایید.

شما در SEMRUSH می توانید این ابزار را به صورت رایگان امتحان نمایید.

3- AHrefs

بررسی بک لینک رقیب ها در سئو

این ابزار که اخیرا نیز به شدت مطرح شده است، یکی از بهترین آنالیزورها برای بررسی اوضاع بک لینک ها می باشد. البته با توجه به استقبال شدید، این ابزار در اصل یک ابزار آنالیزور پولی می باشد. با این حال شما می توانید یک اکانت رایگان در این وب سایت ایجاد کرده و اوضاع بک لینک خود و انکرتکست را به صورت دقیق آنالیز کنید.

این ابزار، به صورت دقیق به شما خواهد گفت که انواع بک لینک ها در وب سایت شما از چه نوعی هستند. به علاوه شما می توانید روند ایجاد بک لینک در وب سایت خود را ملاحظه کنید که آیا ایجاد بک لینک سایت شما با روند افزایشی یا کاهشی رو به رو است.

علاوه بر آن، این الگوریتم می تواند شما را از سئو منفی ایمن نماید. بدین صورت که اگر رقبای شما برای وب سایت شما بکلینک های مخرب ایجاد کردند، این ابزار بلافاصله به شما اخطار خواهد داد.

برای رفتن به این آنالیزور به آدرس AHrefs مراجعه نمایید.

4- OpenLinkProfiler

آنالیزور بک لینک

این ابزار کاملا رایگان است. با این حال شما بایستی چند دقیقه وقت بگذارید و در این وب سایت ثبت نام کنید. پس از ثبت نام شما می توانید اوضاع بک لینک را برای هر وب سایت دلخواه ببینید. البته پنل کاربری این ابزار امکانات فراوان مختلفی دارد. از جمله نوع بک لینک و تعداد آن ها و نیز انکرتکست آن ها را در نمودارهای زیبایی نمایش می دهد.

شما از OpenLinkProfiler می توانید به این ابزار دسترسی پیدا کنید.

5- BuzzSumo

آنالیزور آنلاین بک لینک

این ابزار نیز یکی از محبوب ترین ابزارهای آنالیز و بررسی بک لینک می باشد. اگرچه این ابزار کاملا رایگان نیست، اما در آن اکانت های رایگان با یک سری محدودیت ها در نظر گرفته شده اند. شما به کمک این ابزار می توانید بک لینک های وب سایت خود را آنالیز کرده و آن ها را برای هر صفحه خاص یا کل دامنه بررسی نمایید. به علاوه شما به کمک استفاده از این ابزار می توانید از بک لینک های خود خروجی اکسل تهیه نمایید.

برای استفاده از این آنالیزور به سایت BuzzSumo مراجعه فرمایید.

6- BackLinkWatch : ابزاری رایگان اما غیر دقیق

آنالیز و بررسی بک لینک رایگان

این ابزار کاملا رایگان است و بسیاری به آن علاقه زیادی نشان می دهند. اما این ابزار مشکلاتی نیز دارد. به نظر من مهم ترین مشکل این ابزار این است که لینک هایی که از یک دامنه هستند را جدا نمی کند. این سبب می شود که این نرم افزار ده ها هزار بک لینک برای یک وب سایت نشان دهد که البته تمام این بک لینک ها از یک وب سایت هستند. اما با توجه به این که این ابزار بک لینک های مختلف از کامنت و فروم و … را به خوبی نشان می دهد، می تواند یک گزینه مناسب برای این باشد که رقبای شما از چه نوع بک لینکی بیش تر استفاده کرده اند.

برای استفاده از این ابزار به صورت کاملا رایگان کافی است که به وب سایت BackLinkWatch مراجعه فرمایید.

7- Alexa

الکسا

نکته مهمی که در آنالیز کردن بک لینک وجود دارد، این است که می بایست یک آنالیزور مناسب حتما انواع گونه های بک لینک را پوشش دهد. در حقیقت دیتابیس بسیاری از موارد بالا در حد لازم وسیع نیست. از این رو نمی توانند بک لینک ها را به صورت مناسب بررسی نمایند.

به همین دلیل بسیاری از سئوکاران از الکسا استفاده می کنند. الکسا از جمله مواردی است که بک لینک ها را نیز بررسی کرده و بهترین بک لینک ها را از هر نوع در یک لیست ارائه می کند. اگرچه الکسا یک آنالیزور نیست، با این حال لیستی مناسب از بک لینک های هر وب سایت ارائه کرده و از این رو امروزه بسیار برای آنالیز بک لینک ها مورد استفاده قرار می گیرد. چرا که استفاده از آن تا حد بسیار زیادی آسان است.

برای استفاده از این ابزار، شما می توانید به سایت الکسا مراجعه فرمایید.

منبعshoutmeloud

88 دیدگاه دربارهٔ «7 ابزار رایگان فوق العاده برای چک کردن بک لینک های رقبا»

    1. خواهش می کنم ?
      راه ک خب داره قطعا چون خیلی دوستان رو دیدیم ک میا و یه کردیت کارت میدن و کار هم می کنه
      ولی من به شخصه انجام ندادم
      ولی دو راه کلی بیشتر نداریم
      یکی هک کهمیت کارت و یکی هم ساخت کردیت کارت فیک که دومی قطعا بهتره
      اگه آموزشی در زمینه ساخت کردیت کارت فیک پیدا کردین ممنون میشیم به ما هم اطلاع بدین

  1. واقعا دمتون گرم خیلی خیلی خیلی مفید بود کلی توی نت درباره این ابزارهای مختلف تحقیق کرده بودم و نتیجه ای حاصل نشده بود. اما در سایت سون بک لینک بالاخره یافتمش. واقعا ممنونم که آموخته هاتون رو بی دریغ در اختیار دیگران قرار میدین

  2. خدا کنه روزی برسه که همه راحت از AHrefs استفاده کنیم با این دلارهای گرون نمیشه چنین کاری کرد اصلا

    1. خواهش می کنیم
      خیلی خوشحالیم وقتی که می بینیم به دردتون خورده
      می تونین با اشتراک گذاشتن این مطلب با دوستانتون به انتشار مطلب کمک کنید.

  3. باسلام وعرض ادب
    مطالبتون عالی بود ، ولی دربعضی از سایت ها در هنگام ثبت نام مبلغی رو از کاربر دریافت میکنن به صورت هفت روزه ، آیا راهی هست که به صورت رایگان ثبت نام کرد ؟؟؟

    1. سلام
      همه پولی نیستن خیلیاشون امکانات رایگان دارن و اونام که پولی هستن با کارت فیک میشه استفاده کرد به صورت رایگان

  4. سلام و درود دوست عزیز
    برای استفاده از اکانت فری 30 روزه MOZ باید اطلاعات کارت اعتباری رو وارد کرد می دونید که از چه سایتی می شه اطلاعات کارت اعتباری معتبر دریافت کرد از چند تا سایت در آوردم اما وقتی وارد می کنی اینولید می زنه .
    ممنون

  5. من فکر میکنم ابزار موز و اچرف از همشون بهتر باشند…بعضی سایت ها هستند که اکانت هاشون رو میخرند، میزارند رو vps و با قیمت ارزون تر میفروشند
    کسی سراغ نداره؟

  6. سلام و خسته نباشید من قبلا از رنک سیگنال استفاده میکردم همه بک لینک ها رو با صفحاتشون در اختیار قرار میداد ولی متاسفانه به خوبی اون هیچ سایتیپیدا نکردم بقیه سایت ها به طور کلی بک لینک ها رو میگن

  7. من نمیدونم این رقبای سایت ما چه غلطی کردن و با چه ترفندی بالا امدن که هرجوری چک می کنم هیچ بک لینکی رو نشون نمیده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *