پرش به محتوا

همه چیز درباره بازار آنلاین، خرید آنلاین (قسمت سوم)

در قسمت اول و قسمت دوم این نوشتار، نکات مهمی را درباره بازارهای آنلاین و بهینه سازی خرید آنلاین برشمردیم. در این قسمت که به گونه ای قسمت نهایی نیز هست، به معرفی نکاتی تکمیلی برای شما عزیزان علاقه مند به خرید بک لینک خواهیم پرداخت.

بازاریابی که بر موقعیت جغرافیایی مبتنی باشد

location-mobile-smartphone-ss-rectangle-1920

تجارتی که در بازاریابی مبتنی بر موقعیت جغرافیایی، می‌خواهد از کاربران بازاریابی موبایلی کند. بدین صورت که به‌وسیله‌ی سیستم‌ها و روش‌های بازاریابی مکانی و که کاربران در نزدیکی فروشگاه باشند، بر روی موبایل‌های آن‌ها نوتیفیکیشن هایی ارسال می‌شود و پیشنهادهای ویژه که نزدیک آنان است را به آنان اطلاع می‌دهد. از دیگر ترفندهای موبایل مارکتینگ مبتنی بر مکان این است که تبلیغات دقیقاً موقعی به موبایل کاربر فرستاده شود که کاربر واقع در مکان‌ها و موقعیت‌های استراتژیکی باشد و استفاده از خدمات و محصولات یک برند برای وی ممکن باشد. مثلاً اگر کمپانی‌ای نرم افزارهای مترجم هم زمان یا مترجم گویا بفروشد خوب است که تبلیغات آن را در فرودگاه بر روی موبایل افراد بفرستد.

«بازاریابی موبایلی مبتنی بر مکان» به معنای این است که مکان یابی هوشمند کاربران را نیز صاحبان تجارت‌ها می‌توانند با استفاده از آن انجام داده و اطلاعات کافی از مکان‌هایی که پتانسیل بازاریابی از کاربران در آن‌ها برای تجارت وجود دارد را به دست بیاورند. کمپانی فوق در حال سعی در پیاده کردن Uber در سیستم خود بوده که به‌وسیله‌ی این امکان کاربران می‌توانند محلی را که می‌خواهند به آن بروند را بر روی نقشه پیدا کنند و بدون خارج شدن از اپلیکیشن و حتی بدون تایپ کردن کلمه‌ای در آن آدرس مد نظر خود را بیابند و در خواست آژانس یا تاکسی به آن محل کنند. این امکان سبب می‌شود که کمپانی به‌وسیله‌ی همین اپلیکیشن محل کنونی خیلی از کاربران و هدف آن‌ها را بداند و به آن‌ها دسترسی پیدا کند.

بازاریابی در داخل اپلیکیشن ها

telegram-1-1024x576

توسعه دهندگان امروزه بیش از 5 میلیون اپلیکیشن متفاوت را در سراسر جهان تولید کرده‌اند که همه‌ی آن اپلیکیشن ها مورد استفاده‌ی کاربران تلفن‌های همراه در سراسر جهان می‌باشند. این مسئله سبب ایجاد رقابت شدیدی بین طراحان اپلیکیشن ها شده است و سبب این امر شده است که هر روز اپلیکیشن های شخصی سازی شده‌ی خاصی برای اشخاص و کاربران خاص خود طراحی گردند. بازاریابی در داخل اپلیکیشن ها به این گونه است که کسی که می‌خواهد تبلیغ شود از طراحان یا فروشندگان اپلیکیشن ها تقاضای قرار دادن تبلیغش بر روی آن اپلیکیشن را می‌کند تا هر موقع که هر کاربری از آن اپلیکیشن استفاده کند در ابتدا تبلیغات او را مشاهده نماید. اهمیت این مسئله به این دلیل است که می‌توان مشخصاً تبلیغات را بر روی آن دسته از اپلیکیشن ها قرار داد که برای کاربران هدف مد نظر طراحی شده‌اند و این مسئله سبب می‌شود که تبلیغات شما برای کاربرانی که احتمال بیشتری دارد که مشتری شما شوند نمایش داده شود.

بازاریابی از طریق SMS

Daily-SMS-Collection-Text-Msgs-Messages-in-English

تحقیقات و آمار نشان می‌دهد که SMS روشی برای برقراری ارتباط با بیشترین کژتابی‌ها و سو تفاهم‌ها می‌باشد. بر اساس اینکه روزانه میلیون‌ها SMS در سراسر جهان ارسال می‌شود، می‌توان گفت که SMS یکی از اصلی‌ترین روش‌های ارتباط است و چیزی که به امری ضروری تبدیل گردیده است بازاریابی از طریق SMS می‌باشد. لازم به ذکر است که بدانید خیلی از کمپانی‌های بزرگ در سراسر دنیا از قبیل نایک و آدیداس و کوکاکولا نیز بازاریابی از طریق SMS را به‌عنوان استراتژی بازاریابی خود انتخاب کرده‌اند.

ارزیابی‌های موبایل مارکتینگ

با توجه به این امر که هزینه‌ی بازاریابی موبایلی و ایجاد ارتباط با کاربران بر روی موبایل‌های آن‌ها از بقیه‌ی روش‌های بازاریابی که در گذشته استفاده می‌شدند بسیار بیشتر است باید شیوه‌هایی برای بررسی نتیجه‌ها و آمار مقدار سود دهی این شیوه‌های بازار یابی داشته باشیم تا بتوانیم میزان هزینه‌ها و سوددهی را بررسی کنیم. Appsflyer یک کمپانی تولید کننده‌ی اپلیکیشن ها بوده و داده‌ها را از لحاظ آماری بررسی می‌کند. این شرکت میزان سوددهی کمپین‌های بازاریابی موبایلی را بررسی می‌کند تا به‌وسیله آن صاحبان تجارت بتوانند مقدار هزینه‌ای را که صرف کرده‌اند و میزان سودی را که از بازار یابی موبایلی به دست آورده‌اند را حساب کنند.

به‌عنوان نمونه کمپانی Game circus که تولید کننده‌ی اپلیکیشن های بازی است اعلام کرده است که در گذشته نمی‌توانستند میزان هزینه‌های صرف شده برای یک اپلیکیشن و سود به دست آمده از ساخت یک اپلیکیشن را بررسی کنند؛ زیرا ابزار بررسی آماری مناسبی نداشتند و نمی‌توانستند اثرات تغییراتی را که بر روی اپلیکیشن های تولیدی خود ایجاد می‌کردند را در فروش و نظر مشتریان خود بفهمند و این امر سبب اتلاف وقت و انرژی بسیاری در این کمپانی شده بود.

بعد از تولید و عرضه شدن ApsFlyer گروه بازاریابی کمپانی Game circus به فکر استفاده از این اپلیکیشن افتاد و شرایط این کمپانی از این رو به آن رو شد. گروه بازاریابی این کمپانی توانست به‌وسیله‌ی این ابزار از داده‌های مربوط به هزینه و سود حاصل از هر اپلیکیشن آنالیزهای دقیقی را به دست بیاورد و تأثیرات هر تغییر در هر اپلیکیشن را بفهمد و توانستند همچنین کارهایی که سودی برایشان ندارد را حذف کنند و بیشتر در جهت اپلیکیشن هایی کار کنند که سود بیشتری برایشان دارد. این مسئله سبب شد که سوددهی این کمپانی به بالای 40% برسد.

کدهای QR

jpeg

پدیده‌ای نسبتاً جدید که امکان تعامل با کاربران موبایلی را فراهم می‌کند کد QR نامیده می‌شود. ممکن است نام این پدیده را قبلاً شنیده باشید یا اطلاعاتی در مورد آن داشته باشید.

کد QR چیست و چه مفهومی دارد؟

نوعی بارکد دو بعدی که به‌وسیله‌ی موبایل‌های هوشمند و دستگاه‌های اختصاصی که برای خواندن این نوع کدها طراحی شده‌اند خوانده می‌شود کد Quick Response (کد پاسخ صحیح) می‌باشد. اتصال مستقیم به ایمیل، متن موجود در وب سایت، شماره تلفن و … هدف از خواندن این نوع کدها هستند که معمولاً در باره‌ی شرکت تولید کننده‌ی یک مسئول یا یک کمپانی می‌باشند.

در حقیقت کدهای QR می‌توانند توسط موبایل اسکن شده و مانند لینکی که به یک مطلب داده می‌شود کاربران را به شماره تلفن صاحب محصول مورد نظر یا به وب سایت مورد نظر متصل نمایند. کد QR در ژاپن و سراسر شرق با وسعتی زیاد و در غرب به‌آرامی به امری عادی در برقرار کردن ارتباط بین کاربران موبایلی و صاحبان تجارت‌ها تبدیل گردیده است. در آینده‌ای نه چندان دور کد QR را بر روی بسته بندی محصول، نمایش فروشگاه، تبلیغات چاپی و هر گونه تبلیغاتی که بر روی دیوار نصب می‌شوند و همچنین در وب سایت و ایمیل نیز مشاهده خواهید کرد.

کد QR برای بازاریابی موبایلی به‌ویژه برای بازاریابی و تبلیغات محصولات، علامت‌های تجاری و خدمات و هر چیز که به فکرتان می‌رسد دارای دامنه‌ای بسیار گسترده می‌باشد. شما نیز می‌توانید روشی سریع برای ارتباط کاربران موبایلی با خودتان ایجاد کنید به‌گونه‌ای که کدهای QR را بر روی محصولات خود درج کنید و یا هر جایی که تبلیغاتی برای خدمات خود منتشر می‌کنید.

هر کدام از فن‌های نام برده شده در بالا که برای بازاریابی کاربران موبایلی ذکر گردید می‌تواند تکنیکی مناسب برای شما باشد تا به‌وسیله‌ی آن بتوانید اقدامات جدی خود را در جهت پیش برد اهداف خود به‌منظور بازاریابی ایمیلی آغاز کنید. مطمئن باشید که استفاده از هریک از فن‌های بالا می‌تواند برای شما بسیار سودمند بوده و مشتریان زیادی را به کمپانی شما اضافه کند. به شما توصیه می‌شود که حداقل یکی از ترفندهای ذکر شده‌ی فوق را عملی کنید و به بررسی نتایج آن بپردازید تا ببینید و تجربه کنید که بازاریابی آنلاین توانایی این را دارد که تجارت شما را حتی تا 2 برابر سودمندتر کند.

1 دیدگاه دربارهٔ «همه چیز درباره بازار آنلاین، خرید آنلاین (قسمت سوم)»

  1. فوق العاده بود
    این مطلب رو باید به کسانی نشون داد که مارکتینگ انلاین رو هنوزم نادیده میگیرن… من شدیدا معتقدم دیر یا زود کل مارکتینگ اینترنتی خواهد شد و حاضرم سرش شرط ببندم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *