پرش به محتوا

همه چیز درباره سئوکار کلاه سیاه یا Black Hat SEO

سئو به صورت سیاه، بحثی است که همواره در میان متخصصین سئو مطرح بوده است. با این حال به عنوان نکته‌ی اولی که در بحث سئوکار کلاه سیاه مطرح می‌گردد، همین مرز مابین سئو سیاه و سفید است. شاید تعجب کنید اگر بدانید که بسیاری از متخصصین سئو اصلاً برایشان سئو سیاه و سفید معنی ندارد!

مثلاً همین خرید بک لینک که ما در وب سایت خود به بسیاری از سئوکاران ارائه می‌کنیم را در نظر بگیرید! اگرچه گوگل رسماً اعلام نموده که خرید و فروش بکلینک ممنوع است، اما مشتریان ما اغلب از خرید بک لینک راضی بوده و آن را شاید به عنوان اصلی‌ترین آیتم در استراتژی سئو به شمار می‌آورند!

با این حال برخی استراتژی‌های سئو، واقعاً تاریک هستند و دیگر نمی‌توان آن‌ها را سفید یا خاکستری جلوه داد! مثلاً سایت‌هایی که به جای تولید محتوا، عملاً شروع به دزدی و کپی سایت‌های دیگر می‌کنند! جالب است مدیران این سایت‌ها، در حالی در وب سایت‌هایشان مطلب کپی می‌شوند که خودشان خواب تشریف دارند! قطعاً این نوع سئو را نمی‌توان خاکستری یا سفید دانست و اصطلاحاً سیاهی آن بر سفیدی‌اش می‌چربد! در صورت شناختن سئو کار کلاه سیاه می‌توانید سئوی موقت را نیز بشناسید. سئو کلاه سیاه منجر به ایجاد نتایج سریع و ناپایدار می‌شود.

اگر کمی با اصطلاحات در فضای مجازی اشنا باشید، حتماً می دانید که عبارت‌های کلاه سفید و کلاه سیاه، در اصل برای هکرها استفاده می‌گردند. کارایی سئو کلاه سیاه نیز به هک بسیار نزدیک است. یادگیری روشهای سئوی کلاه سیاه زمینه‌ی سوء استفاده را فراهم می‌کند و اغلب افراد به همین منظور در پی یادگیری آن می‌باشند. اما برخی افراد نیز برای مقابله با این روش سعی در یادگیری آن دارند.

چه افرادی از سئو کلاه سیاه استفاده می‌نمایند؟

ممکن است باورش سخت باشد اما تجربه ما نشان می‌دهد که در ایران تقریباً تمام صاحبان سایت‌ها به دنبال آن می‌باشند؛ (وطنم ای شکوه پابرجا!) چرا که متاسفانه همه سود شخصی خود را در نظر می‌گیرند! بدبختانه به علت سرعت زیاد نتایج، هزینه‌ی اندک و عدم نیاز به دسترسی به سایت، مشتریان تمام افرادی که سئو کار کلاه سفید بوده‌اند، سئو کار کلاه سیاه را به یک سئوی کلاه سفید ترجیح می‌دهند.

سایت‌هایی که از سئوی کلاه سیاه استفاده می‌کنند در اثر رویارویی با الگوریتم‌های رنکینگ گوگل، به ناچار سئوی کلاه سفید را در پیش خواهند گرفت. (البته اگر بخواهند در نتایج باقی بمانند!)

سایت‌هایی که همیشه به سئو کار کلاه سیاه احتیاج دارند

سئوی کلاه سیاه برای کلیه‌ی سایت‌هایی که بنا به شرایطی به صورت موقت فعال و راه اندازی می‌شوند، مورد نیاز می‌باشد. از جمله‌ی این سایت‌ها می‌توان به سایت‌های فروش فیلم‌های غیر مجاز، سایت‌های ارائه‌ی کالاهای قاچاق، سایت‌هایی که برای تبلیغ سایتی دیگر راه اندازی شده‌اند اشاره نمود که قطعاً به سئو کار کلاه سیاه احتیاج دارند. (در ایران بیشتر سایت‌های همسریابی، چت روم، خرید پروکسی و لارجرباکس و امثالهم که درآمد کلانی هم دارند! تا ماهی 20 میلیون را خودمان دیده‌ایم!)

کارهای صورت گرفته توسط سئو کار کلاه سیاه برای دستیابی به سرعت بالاتر

1- ایجاد تعداد فراوانی بک لینک با لغت کلیدی سایت

قرارگیری این روش در میان روشهای سئو کار کلاه سیاه کمی جای تعجب دارد. با تصور این که کاربران برای سایتی بک لینک‌های زیادی ساخته‌اند، لغات لنگرشده با یکدیگر تفاوتهایی باید داشته باشند. وقتی کلیه‌ی لغات لنگر شده یا همان انکرتکست یکی باشند و بکلینک ها زیاد باشند، مطمئن باشید که آن سایت یک لینک را خریداری نموده است. در این تکنیک سایت توسط لغات کلیدی به رتبه‌های بالای گوگل خواهد رسید و پس از اندک زمانی به رتبه‌های پایین‌تر باز خواهد گشت. (خود ما هر ماه حداقل 5 مشتری به این حالت داریم که می‌خواهند بک لینک‌های خارجی بی کیفیت خریداری نمایند! با این حال ما اکیداً از فروش این گونه بکلینک ها امتناع می‌کنیم؛ چرا که واقعاً حوصله جر و بحث پس از چند ماه که سایت افت کرد را نداریم!)

2- محتوای بی کیفیت

روش‌هایی که به منظور ایجاد مطالب بی کیفیت وجود دارد را می‌توانید در ذیل مشاهده نمایید (ما همه این روش‌ها را قبلاً امتحان کرده‌ایم؛ باخت قطعی است! لطفاً وقت خود را برای این شیوه‌ها تلف نکنید!):

  • اصطلاحات ترند را در سایت گوگل ترندز پیدا کرده و با لغات کلیدی مربوط به عبارت‌ترند اقدام به ایجاد صفحاتی در سایت نمایید.
  • اصطلاح یا جمله‌ای را که می‌خواهید، در گوگل سرچ کنید و پس از انتخاب صفحه نتایج جستجو، به صورت plaintext یا بدون لینک در صفحه‌ای از سایت خود آدرس آن را کپی نمایید. (بدبختانه خود سئوکاران هم این کار را انجام می‌دهند.)
  • در بین نتایج جستجو سایتی که رتبه‌ی بهتری در زمینه آن عبارت دارد را انتخاب نمایید و محتوای آن را کپی کنید.
  • به وسیله‌ی نرم افزار متن ایجاد نمایید.
  • از میان صفحات سایت خودتان صفحه‌ای را انتخاب نمایید که رنکینگ خوبی دارد، پس از آن با اندکی تغییر کپی آن را در صفحه‌ای دیگر انجام دهید.

نکته: می‌توانید از صفت rel= canonical برای صفحات نسخه موبایل استفاده نمایید، البته در صورتی که مجبور به داشتن کدهای مختلف و نسخه‌ای با همان محتوا می‌باشید

نحوه‌ی نمایش این محتواها از اهمیت بالایی برخوردار نیست. گوگل جهت شناسایی محتوای بی کیفیت یک تکنیک را به کار می‌گیرد و آنهم این است که مدت ماندگاری و تعداد عملیات انجام شده توسط کاربر در سایت ارزیابی و محاسبه شود.

3- مطالب لینک شده‌ی بی ارتباط با محتوا

در این روش صفحه‌ای قرار داده می‌شود که دارای عبارتی انتخابی از ترند ها می‌باشد و منجر به تشویق کاربر برای کلیک رو موضوعی می‌شود که هیچ ارتباطی به محتوای سرچ شده ندارد.

آیا با وجود روش‌های کلاه سیاه امکان جریمه نشدن وجود دارد یا خیر؟

اصولاً برخی اوقات برای روش‌های کلاه سیاه جریمه صورت نمی‌گیرد. اما این موضوع مستلزم آن است که سئو کلاه سیاه سایت شما دارای مخاطب واقعی زیادی باشد. در حقیقت در صورت داشتن مخاطب بالا و مدت ماندگاری مناسب و زیاد مخاطبان در سایت شما، روش‌های کلاه سیاه تأثیر زیادی روی سایت شما نخواهد گذاشت. اما این نکته را هم از یاد نبرید که برخی سایتهای سئو کار کلاه سیاه که اتفاقاً از مخاطب زیادی هم برخوردار بوده‌اند با جریمه‌هایی روبه رو شده‌اند. در برخی اوقات نیز تنها یک یا چند صفحه از سایت با جریمه‌هایی مواجه می‌شود.

4- چگونگی جبران بازدهی منفی کار یک سئو کار کلاه سیاه

ابتدا اطمینان حاصل کنید که کاهش رنکینگ شما به علت برتر بودن رقبا نبوده است و دلیل آن سئو کلاه سیاه می‌باشد. بدین منظور بایستی سایتتان را در وب مستر گوگل به ثبت برسانید. به گونه‌ای که با مراجعه به سایت https://www.google.com/webmasters/ و با استفاده از راهنمایی‌های ارائه شده، می‌توانید سایت خود را در وب مستر گوگل به ثبت برسانید.

بررسی جریمه شدن سایت: حذف کامل یک سایت از نتایج جستجو را جریمه شدن می‌نامند. ولی در برخی موارد تنها کاهش رنکینگ برای سایتتان در نظر گرفته می‌شود. در صورتی که می‌خواهید جریمه شدن یا نشدن خود را ارزیابی نمایید، به گوگل وب مستر مراجعه نموده و به Manual Actions report بروید. در صورت جریمه شدن سایت یا صفحاتی از آن، در این بخش پیام‌هایی وجود دارند که شما را از این موضوع آگاه می‌نمایند. در این بخش لینکی وجود دارد که توسط آن می‌توانید راه خروج از مجازات را ملاحظه نمایید. برای رسیدن به این هدف می‌توانید لینک https://www.google.com/webmasters/tools/manual-action را در مرورگر خود کپی نموده و به طور مستقیم وارد این قسمت از گوگل وب مستر شوید.

به طور معمول بایستی کلیه‌ی لینک‌های خارجی سایت را همراه با لینک‌هایی که با محتوا ارتباط دارند حذف نماییم. در حقیقت گوگل خروج سایت شما از حوزه‌ی مجازات با چالش‌هایی از جانب گوگل همراه است.

ریدایرکت کردن صفحه‌ی جریمه شده ترفندی است که تأثیر گذار نخواهد بود.

در مجموع اگر صفحه جریمه شده را حذف نمایید و صفحه‌ای با محتوای مشابه ایجاد کنید که مسائل و چالش‌های سئو کلاه سیاه را نداشته باشد، مسیرتان هموارتر خواهد شد. زیرا حل کردن مشکلات صفحه با موانعی روبه روست.

امکان پذیری سئوی بدون محتوا

اگر با محتوای بی کیفیت روبه رو شدید، اطمینان داشته باشید که با سئو کارهای کلاه سیاه مواجه هستید. با توجه به این که ایجاد محتوا و مطالب مفید به هزینه و وقت زیادی نیاز دارد، سئو کاران کلاه سیاه قصد دارند بدون این هزینه‌ها به اهداف خود دست یابند. شایان ذکر است که بدون محتوا و با کمک روش‌های کلاه سیاه می‌توانید رنکینگ بالای گوگل را برای یک سایت به مدت حداکثر سه ماه به ارمغان بیاورید.

نحوه شکایت از سئو کار کلاه سیاه

در صورتی که در سایت خود از یک سئو کار بهره می‌برید و پی به این موضوع بردید که وی روش‌های کلاه سیاه را جهت افزایش رنکینگ سایتتان به کار برده است، می‌توانید توسط سایت‌هایی نظیر RankSignals صفحاتی که سایت در آنها اقدام به خریداری لینک بی کیفیت کرده است را بیابید و پس از عکس گرفتن از آنها، تصاویر به دست آمده را همراه با شکایت خود به پلیس فضای مجازی ارائه دهید. بر اساس مقررات استفاده از روش‌های هک و کلاه سیاه جرم به شمار می‌رود و جریمه‌هایی از جمله تعقیب قضایی و جزای نقدی و در برخی موارد حبس را به همراه دارد.

در صورتی که در سایت خود یک فایل exe قرار دهیم سئو کلاه سیاه به شمار می‌رود یا خیر؟

هر گونه اقدام تخریبی که به وسیله‌ی هر فایل با هر پسوندی صورت گیرد در محدوده‌ی سئو کلاه سیاه قرار داده می‌شود و تخلف به عمل آمده با مجازات‌هایی همراه می‌شود. سایت‌هایی که تخلفات و اعمال تخریبی آنها ثابت شود توسط گوگل حذف شده و بازگشتی به نتایج جستجو برای آنها در کار نخواهد بود. همچنین در مواردی همدیده شده است که سرور ارئه دهنده خدمات میزبانی به این سایت و کلیه‌ی سایت‌های موجود در آن سرور با جرایمی حتی سنگین مواجه شده‌اند.

سون بک لنیک » مرجع خرید بک لینک

22 دیدگاه دربارهٔ «همه چیز درباره سئوکار کلاه سیاه یا Black Hat SEO»

  1. سلام. من سایت تبلیغاتی دارم و خیلی دارم روی مسئله سئو کار میکنم. میخواستم بدونم بک لینکهایی که از شرکتهایی مثل شرکت شما میگیریم برای سایت. مثل همون بلک سئو میشه؟ یعنی تاثیرش روی سایت همیشگیه یا موقتی؟

    1. سلام
      خیالتون از بکلینک های ما راحت راحت باشه. ما با شرکت های بزرگی همین الانش داریم کار می کنیم

  2. پنجره یو پی وی سی

    سلام دلیل اینکه بعضی کلمات کلیدی رو که سرچ می کنیم اما جایگاهشون رو از دست دادن چیه البته توی بک لینک گذاشتن این اتفاق افتاده میشه راهنمایی کنین؟

  3. ما آخر کار متوجه نشدیم که سئو کلاه سیاه چجوریاس
    مثلا میشه ماهی ۱ تومن هزینه کنم و در طول این مدت با کلماتی مثل کاشت مو و ترمیم مو بیام بالا؟ نهایتا ۱-۲ ماه میخوام که در بالا باشیم کافیمونه

    1. بله میتونین
      ولی به فکر آینده اش نباشین
      مثل همه سئوکارا که کار رو تحویل میدن و بعدش الفرار
      به نظرم دورش رو خط بکشین

  4. درود به شما

    آیا امکانش هست اگر با حمله سئوی سیاه(توسط رقبا) بر روی سایت خودمون مواجه شدیم با پرداخت هزینه از شما کمک بگیریم تا رتبه قبلی سایت و جستجوها حفظ بشه؟

    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

  5. مطلب خوبی بود ممنون.
    چند وقت پیش با ranksignals رفتم سایت رقیبم رو چک کردم.
    ۷۰۰۰ تا بک لینک داشت ولی رتبه ای که بهش داده بود BAD بود.
    ولی خب متاسفانه هنوز بالاست !

  6. سلام دوست عزیز…قربان یه سوال داشتم…بنده 6 ماه است که روی وبسایت خودم کار میکنم و هرچند وقت یک بار وقتی که توی یه کلمه ی کلیدی ، در سرچ گوگل صفحه اول می آیم ، میبینم که رقبا با یه حرکت فنی منو از صفحه اول گوگل حذف میکنن…میشه واسم یکم توضیح بدید که چطور میتونم با این مشکل کنار بیایم؟

  7. مرسی از اطلاعاتی که در اختیار مدیران سایت، نو پا قرار میدهید. ما در سایتمون محصولات شرکت ایران شوفاژ را معرفی میکنیم محصولاتی چون آبگرمکن های صنعتی ، منبع های سوخت و آب ، مخزن شوفاژ و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *