پرش به محتوا

آیا باید برای کسب رتبه مناسب در گوگل بک لینک بخریم ؟

شاید از بک لینک بتوان به عنوان کثیف ترین راز دنیای وب یاد کرد . طبیعتا بسیاری از افرادی که در زمینه سئو و بهینه سازی سایت فعالیت کرده اند ، با بک لینک ها و تاثیر فوق العاده آن آشنا هستند . این مورد که لینک دادن از یک سایت به سایت دیگر ، در نتایج گوگل تاثیرگذار است ، بارها مورد تایید گوگل قرار گرفته است .

نکته ای که در مورد این بک لینک ها وجود دارد ، این است که هرچقدر شما بتوانید تعداد بیش تری بک لینک روانه سایت خود کنید ، رنکینگ بهتری خواهید داشت.

حال یک نکته ی بسیار  ظریف و در عین حال مهمی در این جا وجود دارد : آن هم این است که قرار است بک لینک ها از کجا تهیه شوند ؟ اگر با خودتان می گویید که از صفحاتی با پیج رنک بالا ( یا الان بعضی ها می گویند پیج اتوریتی بالا ) تهیه کنیم ، باید بگویم که سخت در اشتباهید ! این کار را هزاران هزار نفر کرده اند . بسیاری از این صفحات اگرچه پیج رنک یا پیج اتوریتی بالایی دارند ، اما در عمل ذره ای ارزش ندارند ، چرا که بازدیدکننده واقعی نداشته و فقط در آن ها بک لینک وجود دارد . ( احتمال می رود بک لینک در این سایت ها تاثیر منفی بگذارد ! )

بک لینک بخریم ؟

 لذا اگر حس می کنید که راز سئو این است ، باید بگویم که شما چند سال از سئو عقب هستید ! واقعا فکر می کنید مسئله این قدر بدیهی که من و شما می دانیم را گوگل با کادر نخبه خود نمی تواند تشخیص دهد ؟

بک لینک و آرا

ببینید به طور کلی ، سئوکاران مطرح جهان می گویند که یک لینک از یک سایت به یک سایت دیگر مثل یک رای هست ، حالا اگر یک سیاست مدار بیاید و برای خود رای جمع کند ، آیا این کار اخلاقی است ؟ همه می دانند کسی که با خرید رای بالا بیاید ، قطعا شخصی است که صلاحیت ندارد ( چون اگر صلاحیت داشت که رای نمی خرید ! )

خرید بک لینک مثل خرید رای است

حالا باید با کسی که رای خریده است ، چه کنیم ؟ قطعا باید او را به شکلی مجازات کنیم که دیگر حتی اگر خودش را اصلاح هم کرد ، تا صلاحیتش احراز نشود ،  نتواند دوباره کاندیدا شود . برای همین هم گوگل با الگوریتم پنگوئن خود چنان تیشه ای به ریشه ی خریداران بک لینک می زند که توانایی بازگشت نخواهند داشت . به این حرکت ضربتی گوگل پنگوئن ، گوگل پنالتی گفته می شود . تجربه نشان می دهد اگر سایتی پنالتی شد معمولا دیگر برنمی گردد.

آیا گوگل خرید بک لینک را می فهمد ؟

گوگل در خط مشی خود اعلام می کند که در تشخیص لینک هایی که خریده شده ، بسیار هوشمند است . یعنی الگوریتم گوگل به سادگی می تواند خرید بک لینک را تشخیص دهد . با این حال کارشناسان و سئوکاران می گویند که حرف گوگل آن قدرها هم درست نیست . چرا که بسیاری با خرید بک لینک توانسته اند نتیجه عالی ای بگیرند. به هر حال اگر شما می خواهید بک لینک بخرید ، باید ریسک خرید بک لینک را برای خود ارزیابی نمایید !

رابطه بک لینک و گوگل پیچیده است

چگونه بفهمیم خرید بک لینک ما چقدر ریسک دارد ؟

اگر کسی گفت که به من 400 هزارتومان بده و 40 بک لینک بسیار قوی از سایت های مختلف بگیر ، در این حقیقت که بک لینک های وی تاثیر منفی خواهد گذاشت ، لحظه ای شک نکنید ! اگر بخواهید از سایت واقعی یعنی سایتی که واقعا تلاش کرده و با زحمت کشیدن بالا آمده است بک لینک بگیرید ، باید کلی هزینه پرداخت کنید ! به علاوه گوگل پاندا متخصص تشخیص این بک لینک هاست . شک نکنید اگر الگوریتم پاندا ران شود و بک لینک های ارزان شما را ببیند ، دودمان سایت شما را به باد فنا خواهد داد ! یعنی به اعماق نتایج گوگل سقوط می کنید !

هزینه بک لینک

بالاخره بک لینک بخریم یا نه ؟

ببینید ، من در این مقاله سعی کردم به صورت دوگانه از بک لینک بگویم ، یعنی بک لینک مثل یک شمشیر دو لبه هست ، از یک طرف هم می تواند عالی عمل کند و شما را پولدار کند ، از یک طرف هم می تواند شما را پنالتی کند و کاری کند که از زندگی ناامید شوید ! خلاصه حواستان باشد . اگر می خواهید که بدون ریسک به موفقیت برسید ، به شما اکیدا توصیه می کنیم که اصلا و ابدا بک لینک نخرید ! ولی در این صورت باید خیلی خیلی قوی عمل کنید ، حتی بسیاری که بسیار هم محتواهای خوبی می نویسند ، نتوانسته اند که بدون بک لینک ، به نتایج گوگل صعود کنند ، لذا توصیه من این است که از سایت های واقعی بک لینک بخرید . مفتخریم در این جا اعلام نماییم که سون بک لینک از جمله این سایت هاست که بک لینک های واقعی می فروشد .

5 دیدگاه دربارهٔ «آیا باید برای کسب رتبه مناسب در گوگل بک لینک بخریم ؟»

    1. سلام
      بله، بک لینک اسپم می تونه
      بسیاری به همین روش حتی سایت های رقبا رو هم پایین میکشن با بک لینک های اسپم

  1. مطالبتون خیلی خوبه
    واقعا از سایتتون ممنونم… میتونم به جرئت بگم بیش از چهل درصد دانش سئوم رو از همین وب سایت دریافت کردم امیدوارم که موفق و سربلند باشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *