پرش به محتوا

آموزش افزایش سرعت سایت به صورت دقیق و اصولی

همان گونه که آگاه هستید سرعت بارگذاری صفحات سایت از فاکتورهای سئو سایت محسوب می‌شود. گوگل کلیه فاکتورهای ارزیابی سئوی یک سایت را بر مبنای رضایت کاربر تنظیم و پیاده سازی نموده است. در نتیجه در صورتی که سرعت بارگذاری سایت رضایت کاربر را جلب نکند و به ترک فوری آن به‌وسیله کاربر بیانجامد، بدون تردید جریمه گوگل شامل شما خواهد شد. افزایش سرعت بارگذاری سایت تنها راهی است که کاربر جهت جلب رضایت انجام می‌دهد.

در این مقاله تعدادی از راه حل‌ها و دستورالعمل‌ها به‌منظور بالا بردن سرعت بارگذاری صفحه ارائه شده است.

یکی از روش‌های بالا رفتن سرعت بارگذاری سایت، به کاربردن سرورهای اختصاصی و مجازی می‌باشد. میزبانی وب سایت شما از فاکتورهای مؤثر در بالا رفتن سرعت بارگذاری سایت شما می‌باشد. در نتیجه به‌منظور افزایش سرعت بارگذاری وب‌سایت خود بایستی سرورهای ویژه‌ای را به کار ببرید. به این دلیل که سرورهای اشتراکی سرعت کمی دارند و آن‌هم به دلیل این است که منابع آن‌ها میان چندین سایت به اشتراک گذاشته می‌شود، افت سرعت سایت را به همراه دارد.

البته بایستی به این نکته هم توجه نمود که در سرویس‌های اشتراکی بسیار قدرتمند، خود سایت سون بک لینک نیز جای دارد که البته به کلیه‌ی سایت‌ها هم خدمات ارائه نمی‌کند. سون بک لینک روی ابرسرورهای 80 هسته‌ای قرار گرفته است که به علت دارا بودن شرایط بسیار مناسب، سرعت بسیار بالایی برای کاربران به همراه دارد.

جهت بالا بردن سرعت بارگذاری مرحله بعدی به کار بردن قابلیت فشرده سازی نسخه قابل نمایش وب سایت می‌باشد. امکان ارسال خروجی وب‌سایت‌ها برای مرورگرها به شکل فشرده از توانایی‌های بسیار خوب سرورها به شمار می‌رود. به این منظور بایستی GZIP را روی سایت خود نصب و پیاده سازی نمایید و آن را فعال کنید.

از دیگر روش‌های بالا بردن سرعت وب‌سایت این است که فایل‌های آپلود شده روی سایت نظیر CSS،HTML و JS را فشرده سازی نماییم. این عمل علاوه بر کاهش حجم این فایل‌ها و نیز کاهش استفاده از پهنای باند، بالا رفتن سرعت بارگذاری سایت را نیز به همراه دارد. البته این نکته را نباید فراموش نمود که، بایستی انجام این عمل به‌وسیله متخصص انجام شود تا جهت به‌کارگیری استانداردهای W3C چالشی ایجاد نشود.

در هنگام بارگذاری وب‌سایت به‌کارگیری قابلیت کش وب‌سایت ممکن است تأثیر بسزایی داشته باشد. این قابلیت به ذخیره‌ی وب‌سایت برای کاربر منجر شده و کاربر می‌تواند حتی در هنگام عدم دسترسی وب‌سایت آن را ببیند. در حقیقت این قابلیت موجب ممانعت از بارگذاری مجدد وب‌سایت بر روی مرورگر کاربر می‌شود.

به کار بردن قالب‌های گرافیکی ارتقا داده شده و بهینه شده، موجب بالا رفتن سرعت بارگذاری سایت خواهد شد. این موضوع در بالا رفتن سرعت سایت وردپرس بسیار تأثیر گذار است.

بهینه سازی تصاویر، در افزایش سرعت بارگذاری صفحات وب‌سایت دارای اهمیت است. این موضوع را فراموش نکنید که سئوی تصویر بر سرعت بارگذاری سایت تأثیر به سزایی می‌گذارد.

ایمنی وب‌سایت نیز در سرعت بارگذاری و لود سایت دارای اهمیت می‌باشد. این نکته را به ذهن بسپارید که امکان ورود مخرب‌ها به سایت شما در صورت افزایش سطح ایمنی سایت، با کاهش مواجه می‌شود. در حقیقت مخرب‌ها موجب مختل شدن سایت می‌شود که یکی از این موضوعات مختل شدن سرعت بارگذاری می‌باشد.

سون بک لینک: معتبرترین وب سایت برای خرید بک لینک

4 دیدگاه دربارهٔ «آموزش افزایش سرعت سایت به صورت دقیق و اصولی»

  1. من یه عمره دارم تست می کنم… شاید بخوام بگم سه عامل موثر در سئو یکیش همین سرعت سایته…. یعنی سرعت سایت بالا معجزه می کنه منو از وسط صفحه دو کشوند به بالای صفحه یک!!!!!!!!!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *