پرش به محتوا

بک لینک چیست؟

بک لینک چیست؟ اساسا بک لینک یعنی چه؟ اگر درباره سئو خارجی و مباحثی در این موضوع تحقیق کنید حتما به این موضوع برخواهید خورد. در این مقاله ، سعی می کنیم که اولا به صورت دقیق توضیح دهیم که بک لینک یعنی چی؟ و در ادامه درباره انواع آن اعم از لینک فالو و نوفالو و اصلا این که لینک فالو چیست یا مسائلی مانند تفاوت لینک فالو و نوفالو در سئو را بررسی خواهیم نمود. پس با ما همراه باشید:

بک لینک چیست؟

تعریف بک لینک : به طور کلی هر لینکی که از یک سایت به یک سایت دیگر داده می شوند ، بک لینک نام دارد. در واقع، اگر سئو را به یک صفحه شطرنج تشبیه کنیم ، بک لینک ها مثل مهره ها هستند. ( همان گونه که در تعریف بالا گفتیم بک لینک ، باید از یک سایت به سایتی دیگر منتهی شود ، یعنی لینک های داخلی یک سایت ، بک لینک نیستند و به آن ها لینک داخلی یا internal links گفته می شود. پس اگر شما داخل سایت خود به صفحه دیگری که آن هم داخل سایت شما است لینک بدهید نمی توانید اسم آن را بکلینک بگذارید!)

یادتان نرود که بک لینک ، مهم ترین جزء سئو است . در حقیقت باید بگوییم که اثر بک لینک آن قدر زیاد است که حتی کسانی که آشنایی زیادی با سئو ندارند ، در برخی موارد نادر تنها با خرید بک لینک از سایت های معتبر مثل سایت خودمان ! ، توانسته اند که جایگاه سایت را در نتایج گوگل ارتقا بخشند. با این حال ، اگر شما می خواهید سئو را به صورت حرفه ای و کامل انجام دهید ، می بایست از موارد دیگر ، مثل محتوای خوب و سئو داخلی سایت نیز غافل نشوید. شکل زیر به صورت شماتیک ، سهم بک لینک ها را در سئو نشان می دهد:

سهم بک لینک چیست

سهم بک لینک در سئو

با توجه به این که اثر بک لینک ها بسیار زیاد است ، از بدو تولد بک لینک ها ، گوگل با آن ها به مشکل خورد. چرا که بسیاری بک لینک ها را خرید و فروش می کردند و بسیاری دیگر نیز برای دستکاری نتایج گوگل ، از آن با تکنیک های خاصی سوء استفاده می کردند. این ها همه و همه سبب شد تا گوگل الگوریتم خود را به مرور زمان تغییر دهد و تا حدی از اثر بک لینک ها بکاهد. با این حال هنوز هم بک لینک ، تاثیر فوق العاده ای در سئو و بهینه سازی سایت دارد. با کمی تجربه در زمینه سئو و بهینه سازی خودتان متوجه خواهید شد که اثر بک لینک در سئو چیست.

انواع بک لینک چه مواردی هستند؟

حال که متوجه شدیم بک لینک یعنی چه باید به تشریح انواع آن بپردازیم. در ابتدا ، لینک ها یا همان بک لینک ها همه تنها یک نوع بودند ، اما به مرور پیچیده و پیچیده تر شدند و به مرور زمان واقعا حالت بسیار پیچیده ای به خود گرفتند . با این حال می توان گفت که در حال حاضر ، بک لینک ها دو نوع دارند که این دو نوع ، انواع اصلی بک لینک محسوب می گردند. این انواع عبارتند از :

  • بک لینک فالو
  • بک لینک نوفالو

تفاوت لینک فالو و نوفالو

اگر به ظاهر این بک لینک ها نگاه کنید در واقع هیچ فرقی با هم ندارند . به طور مثال ما دو نوع بک لینک را برای شما در زیر ایجاد می کنیم :

این بک لینک سون بک لینک از نوع فالو هست.

این بک لینک سون بک لینک از نوع نوفالو هست.

همان گونه که مشاهده می کنید ، این دو نوع بک لینک در ظاهر هیچ فرقی ندارند. اما پس لینک فالو چیست؟ در حقیقت تفاوت این ها در کد اچ تی ام ال این دو نوع بک لینک است . اگر به سورس این دو بک لینک نگاهی بیندازید مشاهده می کنید که عبارت خاصی در بک لینک دوم (یعنی بک لینک نوفالو) وجود دارد و آن هم عبارت rel=”nofollow” است. (برای مشاهده سورس روی همین صفحه راست کلیک کرده و inspect را بزنید.)

بک لینک یعنی چه

بک لینک یعنی چه

اگر بخواهیم تاریخی به موضوع نگاه کنیم ، این بک لینک (یعنی بک لینک نوفالو) ، ابتکار گوگل بود. در واقع گوگل با توجه به این که زمانی همه سایت ها دائم به هم لینک می دادند و بازار خرید و فروش بک لینک و تبادل آن به شدت رونق گرفته بود، این نوع بک لینک را معرفی کرد تا بک لینک های بی ارزش از بک لینک های با ارزش بالا مشخص شوند.

تاثیر بک لینک های فالو بیش تر است یا نوفالو ؟

تقریبا هر سئوکاری با اندکی سابقه می داند که تاثیر بک لینک فالو ، بسیار بسیار بیش تر از بک لینک نوفالو است . البته مقالات زیادی درباره تاثیر بک لینک های نوفالو نوشته شده است. در برخی مقالات سئو گفته شده است که عده بسیاری توانسته اند ، با همین بک لینک های نوفالو سایت را حتی به صفحه اول گوگل بیاورند. اما متاسفانه اخیرا ، گوگل از تاثیر و قدرت آن ها کاسته است. چرا که این بک لینک ها مثل آب خوردن به دست می آیند و هیچ ارزش ندارند.

گوگل خودش درباره بک لینک نوفالو می گوید:

بک لینک چیه

ترجمه :

گوگل با بک لینک نوفالو چه می کند ؟

در واقع ما این نوع بک لینک ها را دنبال نمی کنیم . یعنی پیج رنک و انکرتکست آن ها را منتقل نمی کنیم ….

دقت کنید ، این نوع بک لینک آن قدر برای گوگل بی اهمیت است که حتی انکرتکست را در آن ها منتقل نمی کند. این بدین معناست که فرقی نمی کند بنده به یک سایت ، با کلمه خرید بلیط هواپیما بک لینک نوفالو بدهم یا خرید ملک در استانبول !!!!! ولی آیا این یعنی این بک لینک ها هیچ اهمیتی ندارند؟؟؟؟ در واقع گوگل هم به نوعی می گوید که بک لینک نوفالو ، بسیار کم تر از بک لینک فالو ارزش دارد. شاید برخی این گونه برداشت کنند که بنابراین کسی نبایست وقت خود را برای به دست آوردن این بک لینک ها تلف کند. برای این که ببینید چگونه می توان بک لینک نوفالو به دست آورد ، نمونه های زیر را در نظر بگیرید. به علاوه ، برخی وقتی می خواهند عملکرد و کیفیت یک سئوکار را اندازه گیری نمایند ، به این توجه می کنند که سئوکار چند درصد بک لینک ها را از بک لینک نوفالو استفاده می کند. طبیعتا هرچه یک سئوکار بیش تر از بک لینک های فالو استفاده کند، کار او کیفیت بیش تری خواهد داشت. اما به هرحال همیشه توصیه می شود که یک سئوکار همیشه مثلا 30 تا 40 درصد را از عمد لینک نوفالو کار کند تا دچار پنالتی گوگل نشود و سیگنال طبیعی بودن لینک سازی را منتقل نماید.

نکته» تجربه خود ما حاکی از آن است که این بک لینک های نوفالو ازجمله بک لینک های کامنتی واقعا تاثیر دارند! اما خب بهتر است از صفحه مرتبط باشند. یعنی اگر در یک صفحه مرتبط با کارهای ساختمانی از طریق کامنت برای سایت نقاشی ساختمان بک لینک کامنت بسازید واقعا تاثیر دارد. اما اگر این کار را در سایت ورزشی بکنید به آن صورت تاثیری مشاهده نخواهید کرد

 نمونه بک لینک های نوفالو

شبکه های اجتماعی

facebook فیس بوک بک لینک یعنی چی

شاید شما از جمله کسانی باشید که به منظور سئو سایت خود، در شبکه های اجتماعی دائم لینک خود را می گذارند. در این میان ، باید به شما بگوییم که لینک شما به آن صورتی که انتظار آن را دارید، تاثیری نخواهد داشت. در حقیقت ، پس از معرفی بک لینک نوفالو (nofollow) توسط گوگل ، شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک ، توئیتر و لینکدین و صد البته خود گوگل پلاس، برای این که ارزش سایتشان بالا برود ، همه بک لینک های خود را به صورت نوفالو تغییر دادند.

کامنت

کامنت سایت - لینک فالو چیست

اگر بتوانید سایت های قدیمی را پیدا کنید ، احتمالا بک لینک کامنت آن ها از نوع فالو خواهد بود. در حقیقت در این سایت ها ، ضوابط کدنویسی رعایت نشده است، چرا که اخیرا به شدت تاکید می شود که بک لینک کامنت باید از نوع external nofollow باشد . شاید برایتان جالب باشد که یکی از شکارهای سئوکاران ، همیشه به دست آوردن سایت هایی با قابلیت کامنت های فالو بوده است . چرا که در این صورت ، شما می توانید بدون هیچ گونه هزینه و تنها به کمک یک کامنت ، صاحب یک بک لینک فالو بشوید. به علاوه چون سایت هایی که بک لینک فالو می دهند ، قدیمی هستند ، این بک لینک ها ارزش دوچندانی نیز خواهند داشت ( چرا که سایت های قدیمی و باسابقه ، ارزش بک لینک بیش تری دارند.)

بک لینکی که برخی سئوکاران می سازند

لینک فالو و نوفالو

شاید با شنیدن این جمله بخندید، اما در حقیقت تجربه نشان داده است که معمولا ، یک سئوکار به دیگران بک لینک نمی دهد ، چرا که روانه ساختن یک بک لینک ، از یک سایت به سایتی دیگر، نشان دهنده این است که آن سایت به صورت کامل مورد تایید شماست. لازم نیست شما در مقالات خود به دیگران بک لینک دهید اما اگر ناچار شدید ، می توانید تنها یک بک لینک به صورت نوفالو به آن سایت بدهید. گوگل خودش به صراحت می گوید :

تفاوت لینک فالو و نوفالو

ترجمه :

به طور کلی ، یک لینک از یک سایت به سایتی دیگر ، به عنوان یک رای برای کیفیت سایت مقصد تلقی می گردد.

البته وقتی شما به سایتی که صلاحیت ندارد رای بدهید، اعتبار سایت خودتان هم نزد گوگل زیر سوال خواهد رفت. اما اگر به سایتی که صلاحیت دارد رای بدهید چه؟ آیا واقعا این فرآیند لینک ندادن درست است؟ خیلی سئوکاران بر این باورند که اتفاقا لینک فالو دادن به دیگران نشان می دهد که مطلب شما منبع و مرجع دارد و باعث اعتبار مطلب شما خواهد شد. تا جایی که افزونه Yoast به شدت طرفدار لینک فالو دادن به دیگران است و در ورژن جدیدش حتی الزام می کند که به یک سایت دیگر بک لینک فالو بدهید! در غیر این صورت چراغ سبز به شما نخواد داد!

جالب است بدانید حتی مدتی این روند متداول شده بود که سئوکاران برای بالا اوردن سایت خودشان به صورت عمدی به دیجی کالا و گوگل و یاهو و ویکی پدیا لینک می دانند ولی خب اثر این روش هرگز اثبات نشد!

فروم

بک لینک در سئو چیست

یکی از ترفندهای قدیمی سئوکاران ، این بود که در بخش امضای خود در فروم ها ، سایت خودشان را قرار می دادند. پس از آن فقط کافی بود در جاهای مختلف فروم اظهار نظر کنند تا به صورت اتوماتیک ، لینک آن ها نمایش داده شود و مثل آب خوردن بک لینک بگیرند. پس از مدتی که این کار متداول شد ، مالکان فروم ها ، تمام بک لینک های داخل فروم ها را به نوع نوفالو تغییر دادند. این کار باعث شد که کسانی که هیچ حرفی برای گفتن ندارند ، دیگر به صورت خودسر در فروم ها فعالیت نکنند. خبر خوش این که بسیاری از فروم های ایرانی هنوز این کار را نکرده اند و این باعث می شود که این هنوز یک استراتژی قوی در لینک بیلدینگ سئو به حساب آید.

شما برای این کار ، می توانید در فروم های بزرگ و معروف ثبت نام کرده و لینک سایت خودتان را در امضا قرار داده و در بخش های مختلف فروم به اظهار نظر بپردازید، چرا که این تکنیک هنوز هم جواب می دهد !

بلاگفا

بلاگفا - بک لینک چیست

بلاگفا ، یک سرویس قدرتمند و قدیم وبلاگ نویسی بوده و در کشور ایران طرفداران خاص خود را دارد. بلاگفا ، نیز از جمله سرویس هایی است که بک لینک های خود را در قسمت محتوا از نوع نوفالو کرده و نمی توان داخل محتوای وبلاگ ، بک لینک فالو ایجاد کرد. در عوض ایجاد بک لینک فالو ، تنها در بخش پیوندهای وبلاگ ممکن است. البته با توجه به قدرت فوق العاده سایت بلاگفا ، باید اظهار کنیم که بک لینک های وبلاگ های این سرویس ، بسیار ارزشمند هستند .

آپارات

آپارات - بک لینک یعنی چه

آپارات ، یک سرویس اشتراک ویدیو است که در ایران به دلیل مسائل مسدود بودن سایت یوتیوب ، بسیار متداول شده است. برخی پیش بینی می کنند که اگر روزی مشکل سایت یوتیوب حل شود ، سایت آپارات به صورت کلی ارزش خود را از دست خواهد داد، چرا که در آن صورت شرکت های بسیاری ترجیح می دهند که ویدیوهای خود را در سایت یوتیوب (که متعلق به خود گوگل است) آپلود نمایند. جالب است بدانید که شما در این سایت نیز می توانید ثبت نام کرده و یک کانال برای خود ایجاد نمایید. اما نهایتا در این کانال ، شما خواهید توانست که یک بک لینک نوفالو به سوی سایت خود بگیرید. البته این کار آپارات، کاری فکر شده و درست است چرا که باعث می شود که کسانی که محتوای ویدیویی مفیدی ندارند ، شروع به ساخت کانال های اسپم برای درج لینک نکنند. البته متاسفانه چون تعداد پیج های ساخته شده بسیار زیاد است ، گوگل بعضی از پیج های خالی را اسپم در نظر می گیرد. مثلا ما وقتی برای یکی از پروژه ها ، کانال آپارات ساختیم، تقریبا بعد از یک ماه ایندکس شد و حدس می زنیم که این به همان دلیل باشد که گوگل با خود فکر کرده که این کانال ، یک کانال اسپم است.

همان طور که مشاهده کردید ، ساخت بک لینک نوفالو برای سایت کاری ندارد و راحت ترین راه برای ساخت آن ، این است که لینک خود را در شبکه های اجتماعی مختلف کپی کنید ! به همین سادگی !!!

چگونه باید بک لینک نوفالو ایجاد نماییم ؟

خیلی ساده ! همان گونه که گفتیم باید عبارت rel=”nofollow”  را در سورس اچ تی ام ال خود بگنجانید. این کار در وردپرس نسبتا راحت است چرا که در ادیتور وردپرس می توانید از طریق زبانه «متن» به سورس دسترسی پیدا کرده و این بخش را اضافه کنید. البته اگر هیچ از HTML نمی دانید، یک افزونه فوق العاده به نام Ultimate Nofollow وجود دارد که می توانید از لینک زیر آن را دانلود کنید.

لینک دانلود افزونه ultimate nofollow برای وردپرس

پس از نصب افزونه ، شما مانند شکل زیر یک چک باکس در محلی که در حال تعریف لینک برای آن هستید ، مشاهده خواهید کرد. با تیک زدن این چک باکس ، بک لینک شما تبدیل به نوفالو شده و دیگر به هیچ چیزی نیاز نخواهید داشت.

افزونه ultimate nofollow - بک لینک چیه

افزونه ultimate nofollow

نکته ای بسیار مهم : بک لینک Dofollow چیست و چه تاثیری دارد ؟

بک لینک یعنی چی

همان گونه که گفتیم ، بک لینک دو نوع دارد : فالو و نوفالو

بک لینک فالو همان گونه بک لینک عمومی است که در همه سایت ها ایجاد می کنیم.

همان گونه که گفتیم، برای ایجاد بک لینک نوفالو ، باید در کد اچ تی ام ال (HTML) عبارت rel=nofollow را قرار دهیم . اما در سایت های خرید و فروش بک لینک چیزی می بینیم که ممکن است برای بسیاری ، عجیب به نظر برسد. آن هم بک لینک Dofollow است . در واقع در این نوع بک لینک ها ، شما عبارت rel=dofollow را در کد اچ تی ام ال خواهید دید.

کلا dofollow به معنای این است : “دنبال کن” یعنی در این عبارت ، شخص به گوگل تاکید می کند که لینک سایت را بسیار قبول دارد و به گوگل دستور می دهد که آن را دنبال کند.

سوالی که در اینجا پیش می آید این است که آیا این بک لینک ( بک لینک دوفالو ) تاثیر بیش تری از بک لینک فالو دارد ؟

در پاسخ بگذارید برای شما مثالی بزنیم . می دانید که معمولا هندوانه ها به رنگ قرمز است . اما بعضی کشورها به کمک جهش ژنتیکی و دستکاری ژن های هندوانه توانسته اند هندوانه هایی به رنگ آبی نیز تولید کنند. حال شما اگر به مغازه بروید و بخواهید هندوانه آبی بخرید ، به فروشنده  می گویید :

” لطفا یک هندوانه آبی به من بدهید.”

هندوانه آبی رنگ - لینک فالو چیست

هندوانه آبی رنگ

حال اگر شما نخواهید هندوانه آبی بخرید و هدفتان خرید یک هندوانه عادی باشد ، آیا به فروشنده می گویید :

” لطفا یک هندوانه قرمز به من بدهید. “؟؟؟؟

طبیعتا مغازه دار با شنیدن این که شما یک هندوانه قرمز می خواهید ، به شما شک می کند و فکر می کند که یا مشکلی دارید و یا قصد مسخره کردن او را دارید . چرا که هندوانه در شرایط عادی، خودش قرمز است.

در مورد بک لینک هم همین مسئله صادق است ، شما وقتی به گوگل می گویید که rel=dofollow ، اتفاقا گوگل بیش تر به مصنوعی بودن بک لینک شما شک می کند . چرا که گوگل اصلا rel=dofollow را قبول نداشته و آن را نمی شناسد . در واقع کلمه dofollow تنها زاده ذهن برخی سئوکاران بوده است و هیچ معنایی در rel ندارد. پس بک لینک یا rel=nofollow را دارد و یا اگر نداشت از نوع فالو محسوب خواهد شد!

آیا غیراز بک لینک فالو و نوفالو بک لینک دیگری هم داریم ؟

بله ، امروزه برای rel نسبت های مختلفی تعریف کرده اند که خزنده ها یا روبات های گوگل ، آن ها را به خوبی می شناسند. کلا ساختار لینک به صورت زیر است :

<a rel=”value”>

آموختیم که به جای value در عبارت بالا ، می توان عبارت nofollow را قرار داد تا خزنده ها ، آن را دنبال نکنند. برخی از دیگر عبارت ها که می توانند به جای value به کار برده شوند ، عبارتند از:

Alternate

بدین معنا که این لینک ، به جایی می رود که شما همین صفحه را به زبانی دیگر یا برای پرینت خواهید دید.

Author

بدین معنا که این لینک به جایی می رود که شما نویسنده مقاله را معرفی خواهید کرد.

Bookmark

بدین معنا که این لینک برای بوک مارک کردن مناسب است و شما می توانید این لینک دائمی مقاله را در مرورگر خود سیو نمایید و هر موقع خواستید استفاده کنید.

Help

بدین معناست که این لینک به صفحه آموزش یا راهنمای استفاده از مقاله می رود.

License

بدین معنا که این لینک ، شما را به صفحه کپی رایت مقاله هدایت می کند.

next

بدین معنا که این لینک شما را به مقاله بعدی هدایت می کند.

Nofollow

همان گونه که در بالا گفتیم بدین معناست که این لینک ، هیچ گونه اعتباری ندارد و فقط برای این است که کاربران روی آن کلیک کنند.

Prev

بدین معنا که این لینک شما را به سمت مقاله قبلی این مقاله هدایت می کند.

Search

بدین معنا که این لینک ، شما را به سمت ابزاری هدایت می کند که می توانید با آن در این مقاله جستجو کنید.

Tag

بدین معنی که این لینک ، در واقع یک تگ یا کلمه کلیدی در این مقاله است.

134 دیدگاه دربارهٔ «بک لینک چیست؟»

  1. بازتاب: حمیدرضا

  2. خیلی خیلی خیلی خیلی خوب بود
    واقعا 20 هستین به کارتون ادامه بدین
    من از سایت شما خیلی چیزا یاد گرفتم عالیه

  3. بنده خودم سئوکار هستم و خیلی خوشحال هستم وقتی می بینم که یه نفر داره این گونه بی دریغ تمامی آموزش ها رو میده
    موفق و پیروز باشین دوست خوبم

    1. سلام
      راستش رو بخواین در این مورد قانون خاصی وجود نداره ولی بهتره که نوفالو هم داشته باشین
      مثلا همین لینک کامنتی که الان گذاشتین یه لینک نوفالو محسوب میشه

    1. ببینید نگفتیم بی خود هستند. اتفاقا خیلی جاها همین بک لینک های نوفالو کارایی شون به اثبات هم رسیده و خب طبیعیه که هر وب سایتی یه سری بک لینک نوفالو داره. ولی ما میگیم که این بک لینک ها اصلا در حد و اندازه ای که برخی تصور می کنند قدرت ندارند.
      معمولا کامنت های سایت های جدید رو به صورت External Nofollow تعریف می کنند. این امر باعث میشه که بک لینک های کامنت معمولا از نوع نوفالو باشند. البته اینم اضافه کنیم که هنوز هم سایت های هستند که بک لینک کامنت فالو دارند. که این ها رو باید شکار کرد.

  4. درود
    تشکر بابت مطلب خوبتون
    یه سوالی داشتم ازتون
    نرم افزاری وجود داره که بشه آدرس سایت رو داد و نرم افزار تشخیص بده این سایت داخل خودش لینک فالو قرار میده یا نوفالو؟
    با تشکر

  5. سلام دوستم
    ممنونم برای این مقاله
    سوالی داشتم شما اول مقاله میگید که بک لینک شامل لینک های داخلی نیست. یعنی من صفحات خودم رو لینک میکنم بک لینک طبیعتا حساب نمیشه ولی اخر مقاله اومدید و گفتید ما انواع بک لینک داریم که مثلا یکیش tag هست یا search
    خب این نوع بک لینک ها رو فقط توی لینک های داخلی استفاده میکنن
    خب اینجا حرف تناقض نداره؟ یا اینکه لینک داخلی هم بک لینک هست؟
    ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      مرسی از نکته ای که بهش اشاره کردین
      درسته حق با شما است در آخر مقاله بهتر بود از واژه «لینک» به جای «بک لینک» استفاده می شد. بیشتر در بخش پایانی مقاله سعی داشتیم به این موضوع که rel می تونه موارد مختلفی رو به خودش بگیره صحبت کنیم.
      بازم ممنون از نکته ظریفی که بهش اشاره فرمودین

  6. سلام ممنون بابت مقاله تون، امیدوارم که همیشه در صدر گوگل باشید. من یکی که واقع کلی به اطلاعاتم اضافه شد. ممنونم…

  7. با سلام.
    متن بسیار ارزشمندی بود
    بنده احساس میکردم فالو و نو فالو به شکل زیر هست :

    example.com/ads
    example.com

    اولی فالو و دومی نوفالو

    ایا چنین نیست؟ و فقط مربوط به همون تغییر کد هست و با تغییر کد میتونیم تمامی لینک هارو فالو کنیم؟؟؟

    متشکرم.

      1. سلامی دیگر

        بنده قصدم ارائه منبع و سند و مدرک نیست.
        درخواست بنده کمک از حضرتعالی بود.
        و انتظاری هم ندارم که شما تا حالا شنیده باشید و یانه. بهر حال ممنون از بابت راهنمایی تون.
        (و چنین ادبیاتی در شان یک ادمین نیست)

        پیروز باشید.

  8. یعنی شما پیشنهاد میکنید از rel=dofollow استفاده نکنیم؟ واقعا گوگل مشکوک میشه؟ خب اگر ما بخواهیم به گوگل بفهمونیم که این بک لینک فالو است باید چه کار کنیم؟ اصلا براش rel نذاریم؟

  9. بزارین واضح و صریح بگم
    تا الان هیچ سایتی ندیده بودم به این کاملی و جامعی بیاد اینا رو توضیح بده
    به خدا کارتون درسته ادامه بدین عالی بود

  10. سلام و سپاس فراوااااان
    ساده، روان و کاملا کاربردی
    مقاله خوبتون باعث شد به صورت کامل و عمقی تفاوت مفهومی این دو نوع رو یاد بگیرم من یه مدتی میشه که شروع کردم به یادگیری سئو و مقالاتی به این شکل برای افرادی مثل من بسیار ارزشمند هستن.

  11. با سلام ببخشید با خوندن مطلب هنوز برام سواله که خب حالا برای لینک گرفتن از سایتها چه نوع بک لینکی بگیریم وبه جای کلمه value در سورس لینک چه کلمه ای تایپ کنیم که لینکی که داریم میگیریم از نظر گوگل لا ارزش باشه قبل از خوندن مطلب شما قصد داشتم سورس لینکهامو از Nofollow به dofollow تبدیل کنم ولی با مثال هندونه ای آبی که داخل مطلب تون نوشتید الان موندم چه کار کنم لطفا راهنمایی کنید. خیلی ممنون

  12. با سلام ممنون از توضیحات خوبتون. در خصوص آخر مقاله سوالی داشتم. بک لینک فالو باشه بهتره یا از اصطلاحات next، serach و یا … که اشاره کردید؟ این اصطلاحاتی که در انتهای مقاله گفتید در سئو موثر هستند یا خیر؟
    تشکر از مقاله مفیدتون

  13. دوتا سوال داشتم در مورد مطلبتون:
    1- از کجا میتونیم راحت تر بفهمیم که قسمت نظرات یک سایت فالو هست یا نو فالو؟
    2- به نظرتون لازمه افزونه ای روی وردپرس نصب کنیم تا همه لینک ها رو نوفالو کنه؟

    ممنونم ازتون 🙂

  14. باسلام و وقت بخیر
    ممنون از شما بابت مقاله آموزشی خوبتون که خیلی عالی بود و من نهایت استفاده رو بردم زیراکه کاملا با مفهوم بک لینک آشنایی پیدا کردم
    پایگاه خبری آزمون دکتری

  15. احسنت و درود بر شما من کلی توی نت سرچ کردم بک لینک چیست یه نفر نیومده بود مثل ادم توضیح بده طوری که سطح نوشتارش بالا نباشه یه جوری نمیتونن زیر دیپلم توضیح بدن

  16. بک لینک رو یه سایت درست مثل ادم توضیح داده باشه خودتون هستین یه جوری توضیح دادین بچه کوچیکم میفهمه خخخخخ

  17. بک لینک چیست رو خوب توضیح دادین ولی من بخوام بگم بک لینک چیست فقط باید بگم بک لینک یه چیز معجزه اسا است

  18. سلام
    میخواستم بدونم چطوری میشه بک لینک های رو از طریق رپورتاژ میخریم از نوع فالو هستش یا نوفالو؟
    ممنون میشم پاسخ من را بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *