پرش به محتوا

همه چیز درباره بازار آنلاین، خرید آنلاین (قسمت اول)

امروزه مردم برای دیدن انواع کالاها و تنوع‌های آن‌ها و تحقیق در مورد یک کالا به خاطر فرار از ترافیک‌های خیابان و خستگی‌های ناشی از گشتن بازار و مغازه‌ها و … به خرید و تحقیقات آنلاین به‌وسیله‌ی ابزاری از جمله لب تاب تبلت یا تلفن‌های همراه علاقه‌مند شده‌اند. آن‌ها خرید آنلاین را ترجیح می‌دهند تا بدون اینکه به بیرون بروند و بازار و مغازه‌ها را بگردند و در ترافیک خیابان‌ها گیر بیفتند و خسته شوند در خانه‌ی خود و با استفاده از ابزار مذکور از طریق اینترنت به‌صورت آنلاین خریدهای خود را انجام دهند که این امر در کاهش ترافیک‌های شهر نیز بسیار مؤثر است.

در گذشته بازاریابی اینترنتی برای تجارت‌های مختلف تنها یک فرصت به‌حساب می‌آمد زیرا در گذشته ارتباطات آنلاین مردم فقط به‌وسیله‌ی کامپیوترها انجام می‌شد ولی امروزه تلفن‌های همراه هوشمند باعث شده‌اند که بیشتر از نصف کاربرانی که از اینترنت استفاده می‌کنند را کاربران تلفن‌های همراه تشکیل می‌دهد. امروزه بازاریابی موبایلی به امری ضروری و مهم تبدیل گردیده است. لذا برای هر تجارتی که قصد پیشرفت زیاد دارد، ضروری است که در استراتژی‌های بازاریابی خود بازاریابی موبایلی را قرار دهد. اگر می‌خواهید استراتژی‌های بازاریابی شما در سال 2017 برای شما سودبخش باشد بایستی نکات بازار یابی ذکر شده در این مقاله را سرلوحه کار خود قرار دهید:

اکنون می‌خواهیم به برخی نکات در این زمینه برای شما علاقه مندان به خرید بک لینک بپردازیم:

سایتی که موبایل فرندلی باشد

mobile-friendly-webdesign

در مقالات قبلی‌مان به آموزش ریسپانسیو قالب سایت پرداختیم. اولین و مهم‌ترین نیاز یک تجارت برای بازاریابی موبایلی موبایل فرندلی بودن یک سایت است. تصور کنید که شما قصد جذب کردن کاربران موبایلی به وب سایت خود را داشته باشید و آن کاربران در هنگام مراجعه و گردش در وب سایت شما دچار مشکل شوند. طبیعتاً صفحات وب سایت شما در صورتی که به‌خوبی برای کاربرانی که از آن بازدید می‌کنند باز نشود و کاربران برای دیدن صفحات مجبور به بزرگ و کوچک کردن دائم صفحه باشند و مجبور باشند برای خواندن مطالب آن دائماً صفحه را به چپ و راست بکشند و نتوانند تمام مطالب وب سایت را مشاهده نمایند. این باعث می‌گردد که آن‌ها سایت را ترک نموده و درنهایت به سایت‌های دیگری خواهند رفت. اکثر مردم گمان می‌کنند بازاریابی موبایلی بیشتر در داخل شبکه‌های اجتماعی موبایلی صورت پذیرفته و ارتباطی به وب سایت ندارد. در صورتی که هرگز این طور نیست. بسیاری از مردم وقتی با یک برند در شبکه‌های اجتماعی آشنا می‌شوند و عزم خرید آن برند را می‌کنند برای کسب اطلاعات برای اعتماد خود به آن برند به وب سایت آن برند مراجعه می‌کنند و در صورتی که وب سایت آن برند برای تلفن همراه بهینه سازی نشده باشد سبب منصرف شدن کاربران در آخرین مرحله از خرید می‌شود. البته این را نیز بدانید که گوگل خیلی وقت است که تأکید می‌کند سایت‌ها موبایل فرندلی باشند و به‌احتمال زیاد آن وب سایت‌ها که تا کنون موبایل فرندلی نشده‌اند و برای موبایل بهینه نشده‌اند در آینده‌ای نزدیک از لحاظ بازاریابی موبایلی و بازاریابی اینترنتی دچار مشکلاتی خواهند شد.

درست کردن برگه‌های تخفیف برای کاربران موبایلی

Best-shopping-sites

جالب است بدانید تحقیقات نشان می‌دهد که کوپن‌های تخفیف در فروش اینترنتی موبایل بسیار مؤثر است. حتی در یک نظرسنجی که 96 درصد آن‌ها کسانی که خریدهای اینترنتی خود را با موبایل می‌کنند بودند اعلام کرده‌اند که همه‌ی آن‌ها از کوپن‌های تخفیف برای خریدهای اینترنتی‌شان استفاده می‌کنند. این امر به این معنی است که هرکس می‌تواند با درست کردن پروفایل‌ها یا ایجاد گروه‌هایی در شبکه‌های اجتماعی و ارائه‌ی کوپن‌های تخفیف به اعضای فعال گروه، علاوه بر اینکه اعضای فعالی برای فروشگاه اینترنتی خود جذب می‌نماید، می‌تواند این اعضا را برای برند خود به مشتریانی تبدیل کند. همچنین تحقیقات نشان می‌دهد که نرخ استفاده از کوپن‌های تخفیف در بین کاربران موبایلی چیزی حدود 5 برابر نرخ استفاده‌ی کاربرانی است که ارتباط برقرار شده با آن‌ها از طریق بازاریابی ایمیلی است. این بدان معنی است که کوپن‌های تخفیف دار در موبایل مارکتینگ 5 برابر مؤثرتر از ایمیل مارکتینگ می‌باشد. فرض کنید شما می‌خواهید از یک فروشگاه آنلاین خرید نمایید و فروشگاه‌هایی که وسیله‌ی مد نظر شما در آن‌ها وجود دارد دوتا باشند. در این حالت اگر کوپن تخفیف خرید از یکی از فروشگاه‌ها را داشته باشید طبیعتاً از همان فروشگاه خرید خواهید کرد. چراکه مطمئناً می‌دانید که قیمت در تصمیم گیری افراد برای خرید یکی از مهم‌ترین پارامترها به شمار می‌رود. اگر شما بتوانید با نوشتن مطالبی مشتریان را متقاعد کنید که آنان می‌توانند با پرداخت هزینه‌ی کم‌تر جنس باکیفیت‌تری از شما بخرند، صد درصد قادر خواهید بود که آن‌ها را علاقه‌مند به خرید از فروشگاه خود سازید.

2 دیدگاه دربارهٔ «همه چیز درباره بازار آنلاین، خرید آنلاین (قسمت اول)»

  1. خیلی خوب بود
    ولی به نظر من کوپن های تخفیف خیلی وقت ها هم اونقدرا موثر نیستن … مهم نحوه اجرای کاره…. شما ده تا کوپن تخفیف پیامک کنی شاید یک نفرم حوصله نداشته باشه بیاد تو سایت و امتحان کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *