پرش به محتوا

طرز افزودن باکس اطلاعات سایت در نتایج جستجوگر گوگل و تفاوت آن باکس بیزینس

ابتدا بایستی این نکته را مدنظر قرار دهیم که ما در نتایج گوگل باکس‌های متعددی با اهداف گوناگون داریم و در ادامه ما به تعریف دو نوع از باکس‌ها می‌پردازیم.

معرفی باکس اطلاعات

یکی از انواع باکس‌های اطلاعات Knowledge Graphs یا information box نام دارد، به همان صورت که از نام این باکس پیداست، مجموعه‌ای اطلاعات کلی در اختیار کاربر می‌گذارد. گوگل از طریق سایت‌های گوناگون که به تأیید خودش رسیده است ایندکس اطلاعات را انجام می‌دهد و در نتایج جستجو نشان می‌دهد که باکس اطلاعات از نوع Rich Answers می‌باشد. می‌توان بیان نمود که گوگل استخراج اغلب مطالب درون باکس اطلاعات را از سایت ویکی‌پدیا انجام می‌دهد و وقتی شما اسم برندهای معروف را سرچ می‌کنید، مختصری از آن برند در جهت راست به همراه نتایج جستجو نشان داده می‌شود، درصورتی‌که زبان جستجوگر گوگل شما زبان فارسی باشد، باکس اطلاعات و داده‌ها نیز به‌صورت فارسی برای شما نشان داده می‌شود و درصورتی‌که انگلیسی‌زبان گوگل باشد، باکس اطلاعات به زبان انگلیسی نشان داده می‌شود، البته درصورتی‌که اطلاعات و داده‌ها در ویکی‌پدیا به این دو زبان ترجمه‌شده باشد.

به‌عنوان‌مثال باکس اطلاعات و داده‌های دیجی کالا به‌صورت فارسی و انگلیسی در نتایج جستجوی گوگل موجود است:

معمولاً در باکس اطلاعات موضوعات زیر بیان می‌شود:

  • امتیاز
  • لوگو و عکس‌های مربوط به شرکت
  • نشانی شرکت در نقشه
  • نشانی شرکت یا دفتر کاری
  • شماره تلفن
  • ساعات کاری

به چه نحو برای شرکت خود باکس اطلاعات و داده‌ها را در نتایج جستجوی گوگل ایجاد نماییم؟

درواقع این عمل به‌طور مستقیم به شما مربوط نمی‌شود و باکس‌هایی به این صورت را نمی‌توانید برای سایت خود در نتایج جستجو ایجاد کنید. گوگل بر مبنای پرطرفدار بودن اسم برند و نام شما، دفعات سرچ شده در رابطه با اسم برند شما، مجموع لایک ها، اشتراک‌گذاری و فالورهای تان در شبکه‌های اجتماعی و درمجموع بر مبنای پارامترهایی که خودش مدنظر دارد و توجه به این موضوع که تا چه میزان قادر است برند شما را قابل‌اعتماد بداند، باکس‌هایی به این صورت را برای سایتتان در نتایج جستجو ایجاد می‌نماید. اما این موضوع را در نظر داشته باشید که درست است این عمل به‌طور مستقیم دست خودتان نیست اما با داشتن سیاست‌های مناسب و گذشتن زمان لازم ممکن است نتیجه لازمه را حاصل نمایید، این موضوع را هم در نظر بگیرید که به‌منظور افزودن شبکه‌های اجتماعی به این باکس اطلاعات، بایستی داده‌های ساختاریافته (structured data) را استفاده نمایید، اما موارد دیگر را گوگل از داده‌هایی که در ویکی‌پدیا وجود دارد فراخوانی می‌نماید.

معرفی باکس بیزینس

چگونگی واردکردن اطلاعات و داده‌های موجود در باکس بیزینس با باکس اینفورمیشن در تضاد است و شما خودتان به‌طور مستقیم تعیین می‌نمایید که کدام اطلاعات و چه نوع داده‌ای در آن جای بگیرد. در باکس بیزینس معمولاً موضوعات زیر جای می‌گیرد:

  • امتیاز
  • نشانی شرکت در نقشه
  • لوگو و عکس‌های مربوط به شرکت
  • آدرس شرکت یا دفترکاری
  • شماره تلفن
  • ساعات کاری

به‌منظور ثبت چنین داده‌هایی بایستی به گوگل بیزینس رجوع نمایید و داده‌های مربوطه را پرکنید.

منبع: سون بکلینک

1 دیدگاه دربارهٔ «طرز افزودن باکس اطلاعات سایت در نتایج جستجوگر گوگل و تفاوت آن باکس بیزینس»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *