پرش به محتوا

آشنایی با متاتگ و تأثیر آن بر سئو به صورت کامل و مفهومی

سئو سایت عوامل گوناگونی را شامل می‌شود. متا تگ‌ها از جمله‌ی این فاکتورها هستند که شما را در کسب رتبه بهتر در نتایج گوگل کمک می‌نماید. البته یک فاکتور به خودی خود نمی‌تواند برای شما کارساز باشد و شما بایستی از کلیه فاکتورها برای دستیابی به نتایجی فوق‌العاده استفاده نمایید.

متا تگ‌ها به کاربران و استفاده کنندگان از اینترنت و جستجوگرها به‌منظور درک موضوع سایت شما کمک می‌کند. در نتیجه دانستن روش استفاده درست از متا تگ‌ها بسیار مهم است. به این دلیل که اگر به شکلی ناصحیح آن‌ها را به کار ببرید بسیار نامناسب و مضر بر رتبه بندی سایت شما اثر می‌گذارد.

متا تگ

متا تگ‌ها در واقع مطالبی متنی می‌باشند که محتوای صفحه را برای جستجوگرها  تعریف کرده و تشریح می‌نمایند و به آن‌ها به‌منظور درک موضوع آن صفحه کمک می‌کنند.

انواع متا تگ‌ها

برای کاربران و بهینه سازی 4 نوع متاتگ از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشد که در زیر آمده است.

1- تگ عنوان (title tag)

تگ عنوان اصلی‌ترین تگ در حیطه‌ی بهینه سازی سایت می‌باشد که کاربر هم به‌آسانی می‌تواند آن را در بخش نوار جست و جوی جستجوگر اینترنتی مشاهده نماید.

این تگ در سئو سایت تأثیرگذار می‌باشد. به‌ویژه هنگامی که قصد دارید عنوان اصلی صفحه خودتان را انتخاب و تعیین کنید. به‌علاوه، با نوشتن مطالب این تگ به کاربر جهت تشخیص موضوع صفحه شما کمک بسیاری می‌نماید. یعنی همان عملی که در سایت سون بک لینک صورت می‌گیرد.

2- متا تگ توضیحات (meta description)

این مورد نیز یکی از مهم‌ترین متا تگ‌های سئو می‌باشد. این تگ باعث می‌شود تا با ارائه توضیحی مختصر، جستجوگرها موضوع و مضمون صفحه سایت را متوجه شوند. البته با در نظر گرفتن این موضوع که مقادیر این متا به‌وسیله کاربران هم دیده می‌شود، به کاربران هم در تصمیماتشان جهت دیدن محتوا و مطالب صفحه سایت یاری می‌کند.

در نتیجه تا جایی که قادر هستید اندازه‌های این متا را به‌وسیله لغات کلیدی مربوطه و متن بدیع و جالب تکمیل نمایید تا بتوانید بازدیدکننده‌ی بالاتری را حاصل کنید. توجه به این نکته حائز اهمیت است که داده و مطالب این متا را قطعاً بنویسید، به این دلیل که اگر این کار را انجام ندهید خود گوگل این وظیفه را به عهده می‌گیرد. بنابراین به‌منظور جلوگیری از هرگونه خطا و اشتباه باید خودتان آن را تکمیل نمایید.

این نکته را هم فراموش نکنید که به این صورت نیست که گوگل هر مطلبی که در داخل متا تگ توضیحات قرار دادید را قطعاً در نتایج خود ارائه دهد. در واقع انتخاب با ما نیست بلکه با گوگل است.

3- متا تگ لغات کلیدی (meta keywords)

لغات کلیدی که به موضوع صفحه سایت مربوط می‌باشند. در گذشته این تگ متا در موضوع بهینه سازی از اهمیت بالایی برخوردار بود. ولی به این دلیل که وب مسترها لغات کلیدی که مرتبط نیستند هم در این تگ جای می‌دادند، تصمیم گوگل بر این شد که دیگر در حوزه سئو اثر این تگ را از بین ببرد. در نتیجه اکنون تأثیری در بهینه سازی و ارتقای سایت در گوگل نخواهد داشت. البته باید بدانید که تنها برای جستجوگر گوگل اثر گذار نیست. ولی این متا تگ برای جستجوگرهای یاهو و بینگ هم از اهمیت برخوردار است، در نتیجه کماکان آن را مورد توجه قرار دهید.

4- متا ربات‌ها (meta robots)

به‌وسیله این متا قادر خواهید بود گوگل را برای درک رفتار با صفحه شما یاری رسانید:

  • index/noindex این کدها به جستجوگرها جهت توجه به این نکته که باید سایتتان در نتایج جست و جو مشاهده شود یا نه یاری می‌رساند.
  • follow/nofollow این کدها جستجوگرها را در رابطه با اطلاع از این که لینک‌های صفحه پیگیری شوند یا نه راهنمایی می‌نماید.

به کار بردن فرمان‌های متا ربات به شکلی درست و به هنگام قادر است هم سئو سایت را ارتقا دهد و هم جریمه‌های گوگل را از شما دور می‌کند.

برترین بک لینک را از ما بخواهید.

1 دیدگاه دربارهٔ «آشنایی با متاتگ و تأثیر آن بر سئو به صورت کامل و مفهومی»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *