پرش به محتوا

نکاتی برای کسب بهترین نتایج از انجام تبلیغات در اینترنت (قسمت 2)

در قسمت قبل تمام مزایای روش تبلیغاتی‌اینترنتی را برای شما نام بردیم و شما نیز از اهمیت‌های این نوع تبلیغات برای تجارت‌های کوچک و بزرگ جهان باخبر شدید. حال نوبت آن است که شما عزیزان طرفدار خرید بک لینک، بهترین روش‌های تبلیغاتی‌اینترنتی را بشناسید و بدانید چگونه می‌توان با استفاده از این روش‌ها، می‌توان به اهداف تجاری خود دست یافت.

در صورتی که شما اهدافی از قبیل افزایش ترافیک وب سایت خود، افزایش رؤیت پذیری تجارت خود برای کاربران، ورود به بازارهای جهانی تازه، ایجاد تصوری مثبت در ذهن کاربران در باره‌ی برند خود، حفظ ارتباطتان با کاربران، افزایش میزان فروش و یا بزرگ‌تر کردن جامعه‌ی خود هستید، به‌راحتی می‌توانید با استفاده از تبلیغات اینترنتی به این اهداف برسید. اکنون زمان این است که به بررسی چگونگی انجام این کار بپردازیم.

مؤثرترین و بهترین روش‌های تبلیغات اینترنتی

تبلیغات در موتورهای جستجوگر

روش تبلیغات در موتورهای جستجو گر از پر طرفدارترین روش‌های تبلیغاتی آنلاین به شمار می‌رود و همیشه نتایج خوبی را برای صاحبان تجارت‌های گوناگون پدید آورده است. بازاریابی موتورهای جستجوگر به‌وسیله‌ی SEM بوده و گوگل نیز در صدر لیست موتورهای جستجو گری که باید به آن‌ها توجه شود قرار دارد.

در موتور جستجو گر گوگل بازاریابی معمولاً به‌وسیله‌ی تبلیغات حمایت شده و یا اسپانسری و با استفاده از Google Adwords صورت می‌گیرد و اینکه صاحبان تجارت‌های مختلف می‌توانند به‌وسیله‌ی Google Adwords موقعیت وب سایت خود را در نتایج جستجوهای گوگل به بالاترین رتبه‌ی ممکن تغییر دهند، در حقیقت مزیت اصلی آن محسوب می‌شود.

evolving_google_identity_share

صاحبان تجارت‌های گوناگون می‌توانند از طریق تبلیغات حمایتی در گوگل محصولات و سرویس‌های خود را در معرض دید کاربران قرار دهند. در این صورت هنگامی که کاربران به جستجوی مطلبی در گوگل می‌پردازند وب سراچه‌هایی که در گوگل اودوردز هزینه‌ی تبلیغات خود را پرداخت کرده‌اند و مطالب مورد تبلیغ آن‌ها با موردی که کاربر جستجو می‌کند تطابق داشته باشد در نتایج جستجوی کاربر بالاتر از سایر وب سایت‌ها قرار می‌گیرند. معمولاً نوع این نوع تبلیغات PPC یا Pay Per Click می‌باشد.

معنی این امر این است که صاحبان تجارت‌هایی که درخواست استفاده از این نوع خدمات را به گوگل اودوردز می‌دهند، فقط به ازای کلیک‌هایی که از جانب کاربران بر روی تبلیغاتشان انجام می‌شود به گوگل هزینه‌ای را پرداخت خواهند نمود. البته تنها شیوه‌ی تبلیغات در موتورهای جستجو گر این شیوه نیست و شیوه‌های بسیار زیاد دیگری نیز هست ولی این شیوه از پر طرفدار و پر کار آمد ترین شیوه‌های تبلیغاتی‌اینترنتی با موتورهای جستجو گر می‌باشد. مثلاً در صورتی که شما عبارت find a lawyer را در گوگل سرچ کنید صفحه نتایجی به شکل زیر برای شما باز خواهد شد:

2017-09-13_20-08-41

به همان شکل که در تصویر بالا می‌بینید بالاترین نتایجی که در آن صفحه نتایج آورده شده است صفحات مربوط به تبلیغات گوگل ادوردز می‌باشند و عبارتی به نام عبارت Ad به رنگ سبز در کنار عنوان مربوط به آن وب سایت‌ها به چشم می‌خورد. بعد از نتایج مربوط به تبلیغات اینترنتی صفحات مربوط به جستجوهای ارگانیک در جستجوها دیده می‌شود. در اصل تبلیغات در موتور جستجو گر گوگل سبب ایجاد این امکان برای صاحبان تجارت‌ها می‌شود که وب سایتشان به مدت محدودی در صدر نتایج جستجوها قرار گیرد و در نتیجه رؤیت پذیری بیشتری پیدا کند و ترافیک آن نیز زیاد شود تا از این طریق بتوانند مشتریانی برای تجارت خود جذب کنند.

در واقع یکی از اصلی‌ترین، سریع‌ترین و مؤثرترین نوع تبلیغات آنلاین، تبلیغات در موتورهای جستجو گر می‌باشد. نادیده گرفتن قدرت و نفوذ شبکه‌های اجتماعی در ذهن مردم، یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی به شمار می‌رود که افراد در تبلیغات اینترنتی خود مرتکب آن می‌شوند. بایستی اظهار داریم که شبکه‌های اجتماعی، امروزه یکی از قدرتمند‌ترین ابزار برای تبلیغات اینترنتی و آنلاین به شمار می‌روند.

گفتنی است که تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی علاوه بر آن که جذب مشتری و تبلیغات را برای تبلیغ کننده آسان‌تر نموده و سبب انجام این پروسه به بهترین شکل می‌شود، سبب حفظ ارتباط تبلیغ کننده با مشتری نیز می‌گردد. به این معنی که تبلیغ کننده مشتریانی را جذب خود می‌کند که به‌طور خود جوش و از طریق همین شبکه‌های اجتماعی به مدت طولانی با وی در تماس می‌مانند.

کلیه‌ی مواردی که در اینجا به آن‌ها اشاره گردید، قابلیت‌های شبکه‌های اجتماعی در تبلیغات آنلاین به شمار می‌روند. اغلب شبکه‌های اجتماعی امکان تبلیغات برای تجارت‌ها را دارند از جمله: توییتر، لینکدین، فیس بوک، یوتیوب و اینستاگرام و… و می‌توان در این شبکه‌های اجتماعی انواع تبلیغات را به‌صورت متن و عکس و فیلم و… در این پلتفرم‌ها برای کاربران منتشر نمود.

همچنین این نوع شبکه‌های اجتماعی امکان این را فراهم می‌کنند که جامعه را انتخاب کنید. به این معنی که می‌توان انتخاب کرد که تبلیغات ما برای کدام دسته از افراد نمایش داده شود و می‌توان انواع و اقسام تبلیغات را برای جوامع و هدف‌های مختلف در نظر گرفت. استفاده از شبکه‌های اجتماعی یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسانی است که می‌خواهند مشتریان زیادی را جذب کرده و برند خود را به آنان بشناسانند.

2 دیدگاه دربارهٔ «نکاتی برای کسب بهترین نتایج از انجام تبلیغات در اینترنت (قسمت 2)»

  1. بسیار عالی
    متاسفانه خیلیا هنوزم که این بحث محرز شده، بازم نمیخوان اهمیت تبلیغات اینترنتی رو قبول کنن که یکیش برادر خودمه
    تو مغازه اش هیچی فروش نداره ها ولی حاضر نیست یه کانال برا مغازه اش راه اندازی کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *