پرش به محتوا

نکاتی برای کسب بهترین نتایج از انجام تبلیغات در اینترنت (قسمت 4)

در قسمت قبلی، چند روش موفق تبلیغات اینترنتی را برای شما علاقه مندان به خرید بک لینک شرح دادیم. در این قسمت نیز به ادامه این مبحث برای شما علاقه مندان به خرید بک لینک خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید:

تبلیغات در تلفن‌های همراه

تبلیغات در تلفن‌های همراه، یکی از روش‌های تبلیغاتی به شمار می‌رود که به دلیل روی کار آمدن موبایل‌های هوشمند و بهبود سرعت، کیفیت و قابلیت دسترسی به اینترنت در سال‌های اخیر سبب جلب توجه بسیاری از صاحبان تجارت‌های مختلف شده است.

1477150007_48507015_ver1.0_640_480

آمار و تحقیقات نیز بیانگر این حقیقت است که این روش تبلیغاتی چندین برابر روش‌های دیگر مؤثر واقع شده و سود حاصل از این نوع تبلیغات نیز بیشتر از سایر روش‌های تبلیغاتی است.

در گذشته نیز قبل از این که موبایل‌های هوشمند روی کار بیایند، تبلیغات موبایلی وجود داشت اما به‌صورت خیلی ساده و پیامکی بیش نبودند. لذا سود چندانی از این روش تبلیغاتی در گذشته نصیب صاحبان تجارت نمی‌شد؛ اما با روی کار آمدن موبایل‌های هوشمند اغلب افراد همه روزه و ساعات بسیاری را آنلاین هستند و تبلیغات با موبایل بسیار متفاوت‌تر از قبل شده است.

امروزه کمپین‌های تبلیغات زیادی نیز توسط صاحبان تجارت‌های کوچک و بزرگ بر روی موبایل‌ها ایجاد گردیده و صاحبان تجارت به‌صورت های مختلف از قبیل متن، تصویر، ویدئو اسلاید شو تبلیغات خود را ارائه می‌دهند. این تبلیغات در بین کاربران نیز محبوبیت زیادی پیدا کرده است و علت این امر نیز این است که دیگر این نوع تبلیغات مانند قبل کاربران موبایل‌ها را آزار نمی‌دهد و آنان هر موقع به اینترنت وصل شوند، این پیام‌ها را دریافت می‌کنند.

مطالب ایجاد شده و ارائه شده در این نوع از تبلیغات، یکی از نکاتی محسوب می‌شود که باید در تبلیغات موبایلی در نظر گرفته شود. باید با پلتفرمی که این تبلیغ قرار است در آن منتشر شود متناسب باشد.

telefon_0

به‌عنوان مثال عکس‌ها بر روی کامپیوتر و لپ تاب بزرگ‌تر دیده می‌شوند و کاربران می‌توانند جزئیات آن را نیز ببینند و در عین حال در موبایل‌ها نیز عکس‌ها بسیار کوچک‌تر دیده می‌شوند و کاربران نمی‌توانند در آن‌ها جزئیات عکس را ببینند. در نتیجه تبلیغاتی که در تلفن‌های همراه ایجاد می‌شوند، باید کلیت بیشتری داشته باشند و دارای جزئیات ریز نباشند.

علاوه بر این اگر کسی قصد هدایت کاربرانی از طریق تبلیغات در تلفن همراه به وب سایت خود را دارد، باید این امر یادشان باشد که کاربران به‌طور هم‌زمان از موبایل و لب تاب خود استفاده نمی‌کنند وقتی تبلیغات شما به تلفن همراه آنان ارسال می‌گردد آنان با استفاده از موبایل خود به وب سایت شما مراجعه می‌کنند و در نتیجه وب سایت شما باید متناسب با موبایل‌ها طراحی شود تا زمانی که کاربران با موبایل خود به وب سایت شما می‌آیند، بتوانند از همه‌ی امکانات وب سایت شما بهره گیرند و مجبور نباشند برای استفاده از وب سایت شما دائماً صفحه‌ی موبایل خود را کوچک و بزرگ نمایند و یا برای دیدن مطالب مجبور به اسکرول کردن شوند.

وب سایت شما باید به‌گونه‌ای طراحی شده باشد که کاربران موبایل بتوانند به‌سادگی و راحتی هرچه تمام از مطالب وب سایت شما استفاده نموده و زمان بارگذاری وب سایت شما نیز بایستی حتی‌الامکان کم باشد. علت این امر نیز این است که کاربران موبایل وقت زیادی را صرف باز کردن لینک وب سایت شما نمی‌کنند و در صورت سریع نبودن بارگذاری وب سایت شما طبیعتاً از آن خارج می‌شوند و به دنبال کار دیگری خواهند رفت.

تبلیغات ایمیلی (ایمیل مارکتینگ)

email_ss_1920

ایمیل مارکتینگ از اولین نوع تبلیغات اینترنتی بوده که بین صاحبان تجارت‌ها رایج شد و این روش سال‌های سال است که استفاده می‌شود. این روش تبلیغاتی، مزایای بسیار خوبی نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی دارد که یکی از این مزایا این است که این روش هیچ گونه آزار و اذیت و مزاحمتی برای کاربران به وجود نمی‌آورد. مشکل عمده‌ی این روش نیز در این است که به دلیل این که استقبال بسیار زیادی از این روش شده است، (برای بازار یابی توسط صاحبان تجارت‌های مختلف) تعداد بسیار بسیار زیادی ایمیل به کاربران ارسال می‌گردد. متأسفانه این امر باعث گردیده است که کاربران دیگر به چنین ایمیل‌های تبلیغاتی توجهی نکنند و حتی بعضی از کاربران بدون آن که این ایمیل‌ها را بخوانند مستقیماً آن‌ها را حذف می‌کنند.

البته اگر کسی در پروسه‌ی ایمیل مارکتینگ خود از شیوه‌های صحیح ایمیل مارکتینگ استفاده کند و لیست ایمیل‌های خود را به نحوی ایجاد کند که همه‌ی کاربرانی که اعضای لیست ایمیلی وی هستند داوطلبانه بخواهند که ایمیل‌های وی را بخوانند و دریافت و خواندن ایمیل‌های وی برای آنان جذابیت و منافعی داشته باشد، با این گونه مشکلات مواجه نخواهند گردید.

هدف ما در این مقاله به بحث گذاشتن ایمیل مارکتینگ و شیوه‌های صحیح آن نیست. چرا که ایمیل مارکتینگ مسئله‌ای بسیار پیچیده و مفصل می‌باشد که برای توضیح کامل آن مقاله‌های بسیار زیادی لازم است. هدف ما در این مقاله تنها معرفی ایمیل مارکتینگ به‌عنوان یک روش تبلیغاتی آنلاین می‌باشد. برای موفقیت در تبلیغات آنلاین به روش ایمیل مارکتینگ لازم است که برای کاربرانی که خودشان داوطلب دریافت ایمیل‌های شما باشند ایمیل‌هایی را ارسال کنید و در متن این ایمیل‌ها تبلیغات خود را بگنجانید به‌گونه‌ای که آزار و اذیت برای کاربران ایجاد نکند و آن‌ها خیال نکنند که این ایمیل‌ها تنها تبلیغات است و هیچ منفعتی برای آنان ندارد.

3 دیدگاه دربارهٔ «نکاتی برای کسب بهترین نتایج از انجام تبلیغات در اینترنت (قسمت 4)»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *