پرش به محتوا

نکاتی برای کسب بهترین نتایج از انجام تبلیغات در اینترنت (قسمت 5)

در قسمت قبلی، نکاتی را در مورد تبلیغات اینترنتی برشمرده و به معرفی آن پرداختیم. در این نوشتار نیز به ادامه آن برای شما دوستداران خرید بک لینک قوی خواهیم پرداخت:

تبلیغات ویدیویی

امروزه به دلیل پیشرفت علم و فناوری و افزایش سرعت اینترنت در بیشتر نقاط جهان، چیزی که به بهترین و پر طرفدارترین محتواهای آنلاین تبدیل شده است ویدیو می‌باشد؛ یعنی افراد نگاه کردن به ویدئو را ترجیح می‌دهند به این که بخواهند چند دقیقه به صفحه خیره شده و یک متن را بخوانند.

امروزه کاربران اینترنتی مختلف از سراسر دنیا، میلیون‌ها ویدئو را به‌طور روزانه می‌بینند و این نمودار مشاهده‌ی ویدئو توسط کاربران روز به‌روز صعودی‌تر شده و رو به افزایش است.

YouTube-logo-full_color

به همین دلیل، یکی از بهترین و پر مخاطب‌ترین انواع تبلیغات اینترنتی ایجاد تبلیغات ویدئویی می‌باشد. چیزی که روز به‌روز افزایش می‌یابد ایجاد محتواهای ویدئویی برای اینترنت است و حتی پلتفرم‌هایی پدید آمده‌اند که فقط مخصوص انتشار محتواهای ویدئویی می‌باشند که از جمله‌ی مهم‌ترین و معروف‌ترین آن‌ها یوتیوب می‌باشد.

این نوع پلتفرم‌ها برای صاحبان تجارت‌ها فرصت خوبی را ایجاد می‌کنند تا به‌وسیله‌ی ایجاد محتواهای ویدئویی تبلیغاتی برای تجارت و برند خودشان و انتشار آن ویدئو در این نوع پلتفرم‌ها که همه‌ی کاربران آن به دنبال محتواهای ویدئویی می‌باشند ویدئوهای تبلیغاتی خود را در معرض دید کاربران بگذارند.

در این میان، چیزی که ارزش این نوع از تبلیغات را چندین برابر می‌کند، این است که ویدئوهایی که در پلتفرم‌های مخصوص ویدئوها مانند یوتیوب ویمو گذاشته می‌شوند وقتی کاربران مطلب مرتبط با آن ویدئو را در موتورهای جستجو گر سرچ کنند نیز به‌عنوان نتایج پیشنهادی به جستجو کننده ارائه می‌گردد؛ زیرا با این کار صاحبان تجارت‌ها به دو هدف با یک عمل رسیده‌اند؛ یعنی علاوه بر این که در یک پلتفرم ویدئویی تبلیغاتی توسط آنان منتشر گردیده تبلیغات آنان این قابلیت را نیز دارد که در صفحه‌ی نتایج جستجو گر قرار بگیرد. همچنین این ویدئوها دارای این قابلیت نیز هستند که شامل بنرهای تبلیغاتی نیز می‌شوند و کسانی که این ویدئوها را ایجاد می‌کنند می‌توانند بنر تبلیغاتی مد نظر خود را نیز در ابتدای ویدئو قرار دهند تا کاربری که این ویدئو را پلی می‌کند تا ببیند ابتدا بنری که در ابتدای ویدئو طراحی گردیده برای وی نمایان شود.

video-viewing-play-button-production-laptop-ss-1920

جالب است بدانید در موتورهای جستجو گر پلتفرم‌های مخصوص ویدئوها همچون یوتیوب نیز مانند گوگل می‌توان تبلیغاتی را درج کرد؛ یعنی صاحبان تجارت‌ها می‌توانند هزینه‌ای را به صاحبان این پلتفرم‌ها پرداخت کنند و از آن‌ها درخواست کنند که ویدئوی تبلیغاتی آنان را قبل از دیگر نتایج در صفحه‌ی جستجوی کاربران نشان دهد که در این حالت ویدئوی آنان بازدید بیشتری پیدا خواهد کرد و این امر نیز باعث می‌شود تا صاحبان تجارت‌ها مشتریان بسیاری را از طرق همین ویدئوهایشان به دست بیاورند.

ریمارکتینگ (بازاریابی مجدد)

ریمارکتینگ یا بازار یابی مجدد از دیگر روش‌های تبلیغات اینترنتی بسیار مؤثر می‌باشد که برای انواع تجارت‌های کوچک و بزرگ می‌تواند بسیار مفید واقع شود. ریمارکتینگ همان بازاریابی مجدد می‌باشد.

ریمارکتینگ تنها یک روش تبلیغاتی ساده به شمار نمی‌رود بلکه یک روش فوق‌العاده مؤثر و مفید برای شخصی سازی تبلیغات کاربرانی می‌باشد که قبلاً از وب سایت شما بازدید نموده‌اند و هیچ تعاملی با تجارت شما نکرده‌اند.

ریمارکتینگ (بازاریابی مجدد) یکی از قابلیت‌های فراهم شده برای صاحبان تجارت‌ها توسط گوگل اودوردز می‌باشد که به‌وسیله‌ی این قابلیت صاحبان تجارت‌ها می‌توانند تبلیغات خود را برای کاربرانی که قبلاً از وب سایت آنان بازدید نموده و بدون هیچ خریدی وب سایت را ترک نموده‌اند، نمایش دهند و این کار سبب تحکیم روابط صاحبان تجارت‌ها با این دسته از کاربران می‌شود و باعث می‌شود آنان بتوانند تبلیغات خود را از راه ابزارهای ارتباطی مختلف به آنان بفرستند.

How-Remarketing-Work

بیشتر افراد معتقدند که کاربرانی که قبلاً از وب سایت بازدید نموده و از آن خرید نکرده‌اند، در آینده نیز خریدی از این وب سایت نخواهند کرد. چون که اعتقاد دارند اگر کاربری قصد خرید داشت در همان دفعه‌ی اول که از وب سایت بازدید می‌نمود خرید خود را انجام می‌داد که این اعتقاد چنین افرادی کاملاً غلط می‌باشد. برای آن که اغلب افراد قبل از خرید هر چیز در مورد آن تحقیقاتی را انجام می‌دهند و انواع محصولات و برندهای موجود در آن زمینه را مورد بازدید قرار می‌دهند و بعد از تحقیقات فراوان در نهایت خرید خود را انجام می‌دهند.

پس می‌توان این احتمال را نیز داد که وقتی کاربری از یک وب سایت بازدید نموده ولی خرید نمی‌کند ممکن است هنوز در مرحله‌ی تحقیقات باشد و امکان جذب آن کاربران به‌وسیله‌ی بازاریابی مجدد در مرحله خرید نیز وجود دارد و ممکن است آنان حتی به مشتری ثابت آن وب سایت نیز تبدیل گردند. اکنون برای جذب چنین مشتریانی، راه کاری ساده و خوب به شما معرفی می‌کنیم که می‌تواند سبب بهبود چند برابری عملیات در بازار یابی ها ی مجدد شود و این راه کار نیز این است که برای کاربرانی که قبلاً از وب سایت بازدید نموده‌اند و از آن خرید نکرده‌اند شرایط ویژه‌ای ایجاد شود.

صاحبان تجارت‌ها می‌توانند شرایط ویژه‌ای را در پروسه‌ی ریمارکتینگ خود به را ی کاربرانی که قبلاً از وب سایت بازدید نموده‌اند ایجاد کنند. مثلاً تخفیفات ویژه‌ای را به را ی آن‌ها در نظر بگیرند تا بتوانند از این طریق این کاربران را به تجارت خود جذب کنند. مکمل مهم برای هر کانال بازاریابی دیگر، ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد می‌باشد. کاری که شما باید بکنید این است که مخاطبین کنونی خود را بر اساس تمایل آن‌ها به تکمیل فرایند خرید به گروه‌هایی تقسیم بندی کنید. فهرست‌هایی که با دقتی بسیار بالا تقسیم بندی شده باشند سبب ایجاد هسته‌ی موفقیت ریمارکتینگ فروشنده می‌شود.

1 دیدگاه دربارهٔ «نکاتی برای کسب بهترین نتایج از انجام تبلیغات در اینترنت (قسمت 5)»

  1. تبلیغات اینترنتی فقط ویدیویی و تیزری جوابه
    من به بقیه روش ها به اون صورت اعتقاد ندارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *