پرش به محتوا

نکاتی برای کسب بهترین نتایج از انجام تبلیغات در اینترنت (قسمت 6)

تا کنون در این مقاله انواع و اقسام شیوه‌ها تبلیغات در اینترنت را بررسی کردیم. اکنون که شما علاقه مندان به خرید بک لینک آشنایی کاملی با این شیوه‌ها پیدا کردید و در آستانه‌ی آن هستید که تبلیغات اینترنتی را آغاز کنید، بهتر است که در مورد چگونگی انجام این تبلیغات و پیش زمینه‌های مورد نیاز به را ی چنین تبلیغاتی اطلاعاتی به‌صورت مؤثر کسب نمایید. در زیر نکاتی که برای شروع یک پروسه‌ی تحقیقاتی لازم است بدانید آورده شده است:

– تا حد ممکن از لحاظ زیبایی و کاربر پسند بودن، وب سایتتان را بهبود دهید. فراموش نکنید که همه‌ی کارهایی که شما بر روی وب سایت خود درزمینهٔ ی تبلیغات می‌کنید، سبب کلیک کاربران بر روی لینک شما و هدایت آنان به وب سایت شما می‌شود. در اصل تبلیغات فقط سبب ایجاد ترافیک در وب سایت می‌شود و این وب سایت شماست که آمار تبدیل ترافیک وب سایت به مشتری را تعیین می‌کند.

وب سایت شما باید به‌گونه‌ای طراحی شود که کاربری را که به بازدید از آن می‌پردازد، به خرید از وب سایت ترغیب شود. مثلاً وب سایت شما باید طراحی زیبایی داشته باشد، امکان گردش در آن راحت باشد و سرعت بار گذاری وب سایت بالا باشد تا آمار تبدیل کاربر به مشتری در وب سایت شما افزایش یابد.

– اهداف خود را از تجارت مشخص نمایید. حتی اگر بهترین تبلیغات و باکیفیت‌ترین تبلیغات توسط شما ایجاد گردد و هزینه‌های زیادی توسط شما پرداخت گردد، در صورتی شما هدف خود از این کار را ندانید و ندانید کاربران با چه هدفی به وب سایت شما می‌آیند دسترسی به موفقیت به را ی شما ناممکن خواهد بود.

2016-05-17-1463522766-6892094-bloggercontent

شما ابتدا قبل از شروع تبلیغات باید هدفی را برای کار خود مشخص نمایید و تعیین کنید که چه کسانی کاربر هدف تجارت شما باشند و خودتان نیز بدانید که چه کسانی را قصد دارید به وب سایت خود جذب نمایید. همچنین نیز بدانید دوست دارید که تبلیغات شما به را ی کدام دسته از افراد جذابیت داشته باشد.

– این که می‌خواهید از کدام نوع تبلیغات استفاده کنید را نیز مشخص نمایید. این نکته نیز مهم بوده و در امتداد نکته‌ی قبل باید به این نکته نیز توجه ویژه‌ای گردد. شما بایستی بدانید که کدام کاربران هدف شما هستند و سپس تحقیق کنید تا ببینید این کاربران در کدام پلتفرم‌های اینترنتی حضور بیشتر و پر رنگ‌تری دارند و بدانید که شبکه‌های اجتماعی یا سامانه‌های اینترنتی متناسب با سن و موقعیت کاربران مد نظر شما کدام اند. مثلاً باید تحقیق کنید که کاربران مد نظر شما بیشتر در فیس بوک حضور دارند یا علاقه‌ی آن‌ها بیش‌تر به تلگرام و اینستاگرام است. سپس نیز به ایجاد تبلیغات متناسب با نوع پلتفرم و کاربران بپردازید.

– شما باید به را ی تبلیغات خود زمان لازم و کافی را صرف نمایید. یادتان باشد که تنها فضای محدودی در اختیار شماست تا پیام خودتان را از طریق آن به کاربران ارسال نمایید و به خرید از خودتان تشویقشان کنید. پس ضروری است که از این فضای محدود به بهترین شکل ممکن استفاده‌ی کافی را برد. همه‌ی طراحی‌ها و رنگ‌هایی که در وب سایت شما به کار برده شده است می‌تواند در جذب مشتری به را ی وب سایت شما مؤثر باشد. در نتیجه صرف زمان زیاد برای طراحی و انتخاب رنگ و متن مناسب در تبلیغات شما امری ضروری به شمار می‌رود. یادتان باشد که همین امر ضروری حتی می‌تواند سبب بهبود 2 یا 3 برابری جذب مشتری در وب سایت شما شود.

2016-09-22-1474505349-8662319-WebDesign

 – صحبت‌ها و متن‌هایتان را به‌طور واضح و شفاف بنویسید. بر خلاف بازاریابی محتوا که در آن اهداف تبلیغاتی خود را باید در عبارات و کلمات گسترده می‌گنجاندید و باید به‌گونه‌ای صحبت می‌کردید که خواننده هدف اصلی شما را نفهمد، در تبلیغات اینترنتی واضح و شفاف بودن لازم است و باید هدف را بی‌پرده و به‌طور مستقیم بیان کرد و علت این امر نیز محدود بودن فضا و مکان تبلیغات اینترنتی می‌باشد. مثلاً اگر می‌توانید مفهومی را با 4 کلمه به خواننده‌ی آن بفهمانید نباید برای بیان آن از 10 کلمه استفاده نمایید.

– از کلیدهایی به نام CTA استفاده نمایید. همان طور که بیان گردید در تبلیغات اینترنتی منظور و هدف بایستی رک و بی‌پرده بیان شود و بعد از بیان منظور و هدف به‌جای درخواست از کاربران برای مراجعه به وب سایت از طریق آدرس وب سایت شما می‌توانید با استفاده از کلید CTA آنان را مستقیماً به وب سایت یا صفحه‌ی اینستاگرام یا تلگرام خود هدایت کنید. درست طراحی کردن کلید CTA می‌تواند در جذب مشتری‌های زیاد بسیار بسیار مؤثر واقع شود.

– از المان‌های دیداری بهره بگیرید. همه‌ی مردم علاقه‌ی بیشتری به المان‌های دیداری دارند تا نوشته‌ها. تحقیقات و بررسی‌ها نیز بیان گر این امر است که تأثیر المان‌های دیداری در جذب مشتری چند برابر بیشتر از نوشته‌ها می‌باشد. به را ی جذب کاربران در همان نگاه اول و ایجاد ذهنیت خوب در آن‌ها، باید بتوان تبلیغاتی را ایجاد کرد که از لحاظ دیداری کاربران را جذب کند و طراحی منحصر به فردی را دارا باشد. همچنین یادتان باشد که توجه نکردن به نگارش یک آگهی تبلیغاتی وجود غلط‌های املایی زیاد در آن می‌تواند سبب ایجاد ذهنیتی بد در کاربر شود.

abstract-logo-template_1331-33

– بهره گیری از لوگوی برند تجاری در تبلیغات. وقتی شما به راه اندازی تجارتی جدید می‌پردازید، شناساندن برند شما به مشتریان یکی از مهم‌ترین عواملی به شمار می‌رود که در موفقیت شما بسیار مؤثر خواهد بود. وظیفه‌ی شما شناساندن و معرفی برند خودتان به مشتری است و شما باید کاری کنید که مشتری برند شما را به خاطر بسپارد. می‌توان با ایجاد یک لوگوی ساده و در عین حال جذاب با رنگ آمیزی زیبا به این هدف رسید. لوگوی تبلیغاتی شرکت شما باید در همه‌ی تبلیغات درج شود تا باعث شناساندن برند شما به مشتریان شود.

– ارزیابی نتایج: مهم‌ترین و آخرین نکته که برای تبلیغات اینترنتی بایستی به آن توجه شود ارزیابی نتایج تبلیغات انجام شده به‌صورت بلا درنگ است. شما باید از وقتی که تبلیغی را منتشر می‌کنید نتایج آن را مورد ارزیابی و آنالیز قرار دهید و در صورتی که نتایج مورد نظر خود را کسب نکردید سریعاً به تغییر طراحی، شیوه و مطالب تبلیغاتی خود بپردازید و با انجام مداوم و پی در پی این کار به شیوه‌ی درست تبلیغاتی که سبب نزدیک شدن شما به اهداف تجاری‌تان می‌شود دست یابید. باوجود گسترده وسیع بودن دنیای اینترنت و سخت و دشوار به نظر رسیدن تبلیغات در اینترنت، می‌توان با تکیه بر نکات نام برده شده‌ی فوق به شروع کار خود درزمینهٔ ی تبلیغات در اینترنت پرداخت. یادتان باشد که دنیای اینترنت دنیایی پر از فرصت‌های تجاری مختلف بوده و این که شما از این فرصت‌ها استفاده نمایید و از آن‌ها بهره‌ی کافی را ببرید به خود شما و تلاش شما در این زمینه بستگی دارد.

2 دیدگاه دربارهٔ «نکاتی برای کسب بهترین نتایج از انجام تبلیغات در اینترنت (قسمت 6)»

  1. خیلی خوب بود….
    ما یه شرکتیم میخوایم تبلیغات اینترنتی رو شروع کنیم ولی واقعا نمی تونیم به تفاهم برسیم که از کجا استارتش رو بزنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *