پرش به محتوا

راه مؤثر ترکیب بازاریابی محتوا و سئو چیست؟

غالب افراد حاضر در فضای مجازی یعنی حدود 90 درصد، بازاریابی محتوایی و سئو را باهم همسان می‌دانند. همچنین بایستی آگاه باشید که برخوردار بودن از یک محتوای مناسب نمی‌تواند به‌تنهایی برآورده کننده‌ی سئو سایت باشد. تمام افراد مقالات گوناگونی که به‌وسیله سون بک لینک فراهم شده است را مطالعه کرده‌اید، بنابراین این موضوع را به‌خوبی درک می‌کنید که تولید محتوا تنها عامل بااهمیت در سئو نمی‌باشد بلکه فقط یکی از عوامل و پارامترهای سئو به‌حساب می‌آید.

چگونگی بازاریابی به‌وسیله ترکیب بازاریابی محتوایی و سئو

ایجاد محتوای باکیفیت و منحصر به فرد در گرو تلاش‌های زیاد و اطلاع از شالوده‌ی بازاریابی محتوایی می‌باشد. در این مقاله پنج دستورالعمل مبنایی در ارتباط با ترکیب این دو مقوله را ارائه می‌کنیم.

شناسایی مخاطبین خود

تمام جوانب یک برند موفق تجاری به مشتریان آن مربوط می‌شود. در موفقیت یک برند تجاری ممکن است مسائل دیگری مثل نام مناسب، راهبرد، کیفیت محصول و … از اهمیت برخوردار باشد ولی مطمئنا مخاطبین و مشتریان شما بااهمیت‌تر از بقیه هستند چون بقای شما در این بازار را تضمین می‌نمایند. بر اساس آمارهای جهانی و رسمی متأسفانه 80 درصد برندها مشتریانشان را نمی‌شناسند؛ به‌منظور جذب مشتریانتان نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

نشان دادن علاقه‌مندی خود به مشتریان

انجام این مورد اصلاً سخت نیست. برای این کار باید مشتریانتان را ارزیابی نمایید و بفهمید که آن‌ها چه مواردی را بیشتر مورد استفاده قرار می‌دهند و محبوبیت چه کالاهایی بالاتر است. محتوایی نیز تولید کنید که از توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند و تمایل بیشتری به آن وجود دارد.

دنبال نمود مسیر ورود کاربران به سایتتان

همیشه در مسیری قرار بگیرید که کاربرانتان به سایتتان وارد می‌شوند کلیه موارد را مورد توجه قرار داده و رصد نمایید. نظرات و انتقادات و پیشنهادت کاربران را مورد توجه قرار داده و از آن‌ها استفاده نمایید. سایتتان را طوری طراحی کنید که هرکسی با هر وسیله‌ای اعم از تبلت و موبایل بتواند به سایتتان وارد شود و در واقع سایتتان را بهینه کرده و ارتقا دهید.

ارزیابی و تحلیل مشتریان و سایت

بایستی مشتریانتان را که اکنون از سایت خرید انجام می‌دهند، ارزیابی کنید. ارزیابی نمایید که علت خرید از شما چیست؟ اعمال خود را همیشه ارزیابی نموده و بررسی کنید. ارتباط با مشتریان را جهت بهبود عملکرد همیشه حفظ کنید.

حفظ هدف

به همان صورت که نام تجاری بایستی هدفی را پیگیری نماید، شما هم باید هم در جذب مشتری و هم در تولید محتوای مناسب به دنبال نیت و هدفی باشید. تمام محتوا و مطالب ارائه شده از سمت شما باید دارای هدف و نیت لازم باشد. موضوع مهم در زمینه نیات و مقاصد بازاریابی محتوا به این صورت است که خودتان به منبع تولید محتوا تبدیل شوید. در حقیقت راهبرد تولید محتوا و مطلب، محوری است که بر مبنای تبدیل شدن به یک قطب بزرگ تولید محتوا و مطلب در فضای مجازی می‌باشد. ولی در حقیقت این موضوع به چه صورت امکان پذیر می‌باشد؟

به این منظور بایستی با سه اصل اساسی یا سه E آشنا شویم:

  • Experiment: آزمایش کردن
  • Experience: کسب تجربه از آزمایش‌ها
  • Engage: تعهد به کار و هدف

تولید محتوا و مطالب بهینه

پس از اینکه راهبرد تولید محتوا را فهمیدیم، بایستی به تهیه محتوای باکیفیت و بهینه بپردازیم. بهینه بودن محتوا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد. بعضی از محتوا نویسان فراهم نمودن یک محتوای باکیفیت و بهینه و ارتقا یافته را بسیار ناشدنی می‌دانند، اما بعضی از متخصصان بر این باورند که یک مقاله یا مطلب بهینه شده هم بسیار مناسب‌تر از محتوای باکیفیتی می‌باشد که بهینه سازی آن انجام نشده است.

نکات مهم در ارتباط با محتوای بهینه شده

  • انتخاب عنوان مناسب برای متن
  • استفاده از عبارات کلیدی درست برای متنتان
  • استفاده از برنامه تولید محتوا
  • ارتقا و بهینه نمودن سایت به‌منظور استفاده افرادی که توسط موبایل و گوشی‌های هوشمند به سایت وارد می‌شوند.

ترکیب کیفیت و کمیت

امروزه تولید محتوا و مطلب بسیار مهم است. به‌عنوان مثال در هر دقیقه بیش از 500 ساعت ویدئو، 1500 پست در سایت‌ها، 150 هزار ایمیل، 448 هزار توییت در توییتر و 3.3 میلیون پست در فیس‌بوک گذاشته می‌شود. در موارد بالا تعداد، بسیار زیاد است اما نباید از کیفیت هم گذشت. یعنی میزان و تعداد متن، مقاله و محتوا و مطالب تولیدی اهمیتی ندارد اما کیفیت آن از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار می‌باشد. بر مبنای پیش بینی‌ها برای سال 2020، میزان محتوای تولیدی به 2.3  زتابایت خواهد رسید یعنی تا سال 2020 هر نوع محتوا و مطلبی که تصور نمایید در اینترنت موجود خواهد بود و پیش از این تولید شده است.

بررسی و ارزیابی نتایج و تکرار آن‌ها

پیشرفت شما در گرو اندازه گیری موفقیت‌هایتان می‌باشد که در غیر این صورت پیشرفتی حاصل نمی‌شود. همیشه میزان پیشرفت و تمایلات خود را اندازه گیری و ارزیابی نمایید. همواره مقایسه خودتان را با خودتان انجام دهید. با تهیه‌ی یک جدول و نمودار هر ساله عملکرد خود را نسبت به سال قبل مقایسه نمایید و پیشرفت خود را رقم بزنید.

کلام آخر:

کلام آخر اینکه این نکته را مدنظر قرار دهید که در بازاریابی تولید محتوا و مطالب، تولید و انتشار محتوای باکیفیت باید طوری باشد که نیازهای کاربران را برطرف نماید. به‌منظور انجام این عمل، بایستی نظرسنجی نیز انجام دهید، زیرا باید این موضوع را متوجه شوید که فهمیدن تولید محتوا و مطلب باید برای چه افرادی انجام شود. این نکته را هم مد نظر قرار دهید که محتوا و مطالب سایت با شبکه‌های اجتماعی متفاوت است و به‌جای اینکه کاربران را گیج و مبهوت نمایید، دانش و اطلاعات آن‌ها را افزایش و ارتقا دهید.

منبع: سون بک لینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *