پرش به محتوا

هشت اشتباه متداول در راه اندازی صفحات درباره ما

بر خلاف پر بازدید بودن صفحه درباره ما در اغلب سایت‌ها و پیگیری بازدید کنندگان وب سایت از این صفحه، تعداد زیادی از مالکان سایت‌ها و حتی فردی که در امور طراحی سایت تخصص لازم را دارد زیاد به اجرا و بهینه سازی این صفحه از وب سایت توجه نمی‌نماید و تا حدودی آن را بی‌اهمیت می‌پندارد. ولی این نکته را در نظر داشته باشید که صفحه درباره ما از اصلی‌ترین و مؤثرترین صفحات در یک سایت به شمار می‌آید و حتی می‌توان گفت بسیار بیشتر از صفحات مربوط به محصولات و اطلاعات گوناگون وب سایت اهمیت دارد و داده‌های درون آن به‌دفعات مورد توجه و بازدید کاربران سایت قرار می‌گیرد.

صفحه درباره ما در هر سایت به این دلیل مورد توجه زیاد است و اهمیت خاصی را دارا می‌باشد که محصولات ارائه شده و مطالب موجود در آن سایت، سندهای مهم آن سایت و قسمت‌های گوناگونی که دارا می‌باشد را به بازدیدکنندگان ارائه می‌نماید. صفحه درباره ما از وب سایت کاربران را هدایت می‌کند و به آن‌ها می‌گوید که به کدام بخش از وب سایت مراجعه نمایند و به‌نوعی اعتماد کاربران را جلب می‌نماید. پس می‌توان گفت که اگر این صفحه به‌خوبی طراحی شده باشد و در انتخاب مطالب آن دقت مناسبی به کار گرفته شده باشد می‌تواند نرخ تبدیل بالایی در زمینه تبدیل کاربران به مشتریان را برای سایت فراهم نماید.

در فهرست زیر اشتباهاتی که مدیران در زمینه راه اندازی صفحه درباره ما انجام می‌دهند را آورده‌ایم. شما می‌توانید با مطالعه و بهره گیری از این نکات در صفحه درباره ما در سایت خود نرخ تبدیل کاربران به مشتریان سایت خود را بهبود دهید.

استفاده از نوشته‌ها و عدم به‌کارگیری المان‌های بصری در صفحه درباره ما

توجه به این نکته حائز اهمیت است که بدانید مغز انسان المان‌های بصری مثل تصاویر را 60000 مرتبه سریع‌تر از نوشته‌ها تحلیل می‌نماید و در نتیجه افراد به المان‌های بصری بیشتر از نوشته‌ها جذب می‌شوند و وقتی که به صفحه درباره ما در یک سایت برای بازدید سر می‌زنند نخستین مورد جالب توجه و چیزی که باعث می‌شود احساس خوبی به آن داشته باشند، تصاویر و علائم بصری می‌باشد. اغلب افراد وقت زیادی را صرف خواندن نوشته‌ها و متون نوشته شده در سایت نمی‌کنند پس سعی کنید از تصاویر و نشانه‌های بصری در سایتتان استفاده کنید تا بتوانید توجه بازدید کننده را جلب نمایید.

توضیحاتی که به‌طور طولانی و غیر ضرور هستند

بسیاری از افراد بر این باورند که در صفحه درباره ما در سایت باید تمام جزییات مربوط به آن را ذکر کنند. گرچه بسیاری از افراد ابزار و اسناد مهم شرکت هستند که نبایستی اصلا در این صفحه وجود داشته باشند.

مدیران سایت‌ها باید در صفحه درباره ما در سایت خود تاریخچه کوتاهی از کسب‌وکار و تجربه خود در حوزه مورد نظر صحبت کنند و این مطالب را جایگزین آن‌ها کنند و سپس برای کاربران از منافع کسب‌وکارشان برای کاربران صحبت به میان آورند و برتری کار آن‌ها نسبت به افراد دیگر در همین حوزه کاری را بیان نمایند. بازدیدکنندگان می‌خواهند بدانند کار شما چه منفعتی برای آن‌ها خواهد داشت.

صحبت‌ها و کلمه‌های خود را با زبانی روان و بدون پیچیدگی و استفاده از زبان تخصصی کسب و کار خود (زبانی که در آن از عبارات و اصطلاحاتی استفاده می‌شود که برای کاربران ناآشنا است) معرفی و توضیح دهید و سعی کنید مقداری هم چاشنی طنز و شوخی آن را حفظ نمایید و در مکتوب کردن همه محتوا منافع بازدیدکنندگان سایت و منفعت کارتان برای آن‌ها را لحاظ کنید. در ابتدا می‌توانید سؤالات زیر را از خود بپرسید و با در نظر گرفتن پاسخ‌های آن‌ها نوشتن خود را آغاز نمایید:

  1. افرادی که این شرکت را تأسیس کردند
  2. تفکر آغازین و جرقه تأسیس این شرکت
  3. زمان و چگونگی آغاز فعالیت شرکت شما
  4. منفعت‌های کاری و ارزش اصلی شرکت شما
  5. انگیزه از بیزینس و کسب‌وکار

اطلاعات تماس و یا اطلاعات مربوط به دیگر روش‌های ارتباطی مثل ایمیل و تلفن و … را در صفحه درباره ما قرار ندهید.

هرگز این اشتباه را مرتکب نشوید. صفحه درباره ما بایستی حتماً دارای حداقل یک آدرس ایمیل باشد تا بازدیدکنندگان بتوانند در صورت نیاز با شما ارتباط برقرار نمایند. ارتباط توسط ایمیل و شماره تلفن هنوز هم از دیدگاه برخی افراد می‌تواند بهترین راه برای ارتباط با کاربر و ایجاد اطمینان بین آن‌ها می‌باشد.

به کار نگرفتن مطالب و مجوزهایی که تأمین کننده اطمینان کاربر در باره سایت و مدیر آن است.

حصول اطمینان برای کاربران و مشتریان از اصلی‌ترین و مؤثرترین مؤلفه‌ها در حوزه بازاریابی اینترنتی و فروش اینترنتی محسوب می‌شود. در صورتی که مدارکی که تأمین کننده رضایت و اطمینان کاربران و یا اعتبار کسب و کار خود در حوزه کاری‌تان دارید (اعم از پروانه کیفیت، لوح مشتری مداری و …) بایستی آن‌ها را در صفحه درباره ما در سایت خود منظور نمایید تا اعتماد آن‌ها به سمت شما جلب می‌شود.

توجه به این نکته ضروری است که می‌توانید به‌عنوان مدرکی برای حصول اطمینان کاربران آن‌ها را به مقالات و مطالبی که در آن سایت و پیشینه شما را مورد اشاره قرار داده است و یا همایش‌ها و سمینارهایی که در آن‌ها حضور داشته‌اید و یا حتی هر سندی که رضایت مشتریانی را نشان دهد که از شما خرید کرده‌اند، استفاده نمایید.

استفاده از اطلاعات و مطالب زیاد در صفحه درباره ما

باید به این نکته توجه داشته باشید که شما نباید این صفحه را با مطالب نامربوط و اضافی به‌صورت رمان پر کنید بلکه بایستی مختصر و مفید اطلاعات و لب کلام را در اختیار کاربر قرار دهید. توجه داشته باشید که تعداد لغات این صفحه از 400 لغت فراتر نرود.

ارجاع ندادن کاربر به صفحه‌ها و محصولات جذاب و پر بازدید در سایت

در سایت شما صفحاتی که بازدیدکننده زیادی دارند و نیز محصولاتی که طرفدار زیادی دارند داشته‌های شما محسوب می‌شوند و بایستی استفاده درست و کامل از آن‌ها را در اولویت قرار دهید. هنگامی که کاربر به صفحه درباره ما در سایت شما می‌آید با ارائه لینکی می‌توانید وی را به مطلب یا محصولی مرتبط کنید که مورد توجه آن‌ها قرار بگیرد، ممکن است بتوانید او را به مشتری دائم خود مبدل نمایید. محصولات و پیج هایی که طرفدار بیشتری دارد برای این منظور کارایی بسیار بیشتری خواهند داشت.

اگر نتوانید لینکی مناسب برای ارجاع بازدیدکنندگانتان در سایت خود در نظر بگیرید ممکن است کاربر به صفحاتی رجوع کند که جذابیت کافی را در بر ندارد و باعث عدم جلب توجه کاربر می‌شود و در نتیجه فرد بازدیدکننده از سایت شما خارج شده و خریدی در آن انجام نخواهد داد.

درباره هدف کلی سایت و نقاط قوت کسب و کار مربوطه توضیحات و مسائلی را ارائه ننمایید.

در صفحه درباره ما مالکان سایت‌ها بایستی به طریقه‌ای تبلیغ کنند که اطلاعات ارائه شده درباره محصولات و خدمات آن‌ها به شکل یک کلی گویی ارائه شود و مزیت کسب و کار خود و همچنین برتری آن نسبت به سایر هم صنفان را بیان کنند. صاحبان سایت‌ها بایستی در بیان اهداف و برتری کسب و کارشان نسبت به دیگران از بزرگنمایی هم استفاده نمایند.

در بخش درباره ما باید به‌گونه‌ای توضیحات ارائه دهید که فرد بازدید کننده به این نتیجه برسد که آدرس را درست آمده است و همان چیزی است که می‌خواهد و در آن به‌راحتی خواهند توانست خرید خود را صورت دهند. در این صفحه سعی کنید خودتان را برتر از دیگران جلوه کنید و مزایای کار خود را طوری توضیح دهید که بازدیدکننده جای دیگری نرود.

قرار ندادن فرم “opt-in” مناسب در بخشی از صفحه درباره ما که قابل دید است.

در صورتی که حتی صفحه درباره ما پربازدید کننده ترین صفحه هم نباشد، امکان بازدید از آن توسط بازدیدکنندگان وجود دارد و نگاهی به آن خواهند نمود. در صورتی که در صفحه درباره ما یک فرم “opt-in” در قسمتی که کاملاً قابل رؤیت باشد منظور نکنید، اغلب افرادی که به سایت شما رجوع می‌کنند به‌صورت گذری این بازدید را برای یک مرتبه انجام می‌دهند و بعد از اینکه از سایت شما بیرون آمدند دیگر به سایتتان بر نمی‌گردند.

در نظر گرفتن یک فرم “Opt- in” که توصیه جالبی برای عضویت به بازدیدکنندگان از سایت می‌کند می‌توانید کاربرانی که فقط یک مرتبه و گذری به سایتتان سر زده‌اند را به‌عنوان کاربر فصلنامه یا ماهنامه برای بازدید بیشتر از سایت خود جذب نمایید و موجب شوید که دوباره در فرصت‌های بعدی به سایت شما بازگردند. راهکار آن این است که برای فهرست افراد ایمیلی خود پیام بفرستید تا مجدداً به سایت شما برگردند و از آن بازدید نمایند.

سون بک لینک» مرکز خرید بک لینک انبوه

1 دیدگاه دربارهٔ «هشت اشتباه متداول در راه اندازی صفحات درباره ما»

  1. صفحه درباره ما در سایت ما خیلی خیلی بد طراحی شده و این نکات رو هرچی به کارفرما بازگو می کنم به خرجش نمیره
    نمیدانم چه کنم واقعا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *