پرش به محتوا

اهمیت موتور جستجو در سئو و بازاريابی آنلاين

علت بهینه‌سازی وب‌سایت برای جستجوگرها چیست؟

علت حضور كاربران در شبکه جهانی وب اهداف مختلفی است که آن‌ها دارند و امور گوناگونی را هم صورت می‌‌دهند. همان‌طور که در اینستاگرام یا تلگرام شب و روز خود را می‌گذرانیم و تقریباً به آن‌ها معتاد شده‌ایم، دیدن وبلاگ‌های مختلف و ارسال و دريافت ایمیل و همچنین مشاهده فيلم و عكس، گوش دادن به موسيقی، خواندن اخبار، انجام تحقيقات علمی و حتی خریدوفروش و کارهای متنوع دیگر نیز وجود دارد كه می‌توانید به این لیست بیفزایید.


از بین اموری که کاربران به‌طور روتین انجام می‌دهند و یا کارهایی که برای برطرف کردن الزاماتی که در مطالب فوق به آن‌ها اشاره شد، وارد شدن و گشت‌وگذار در گوگل (Google) و جستجوگرهای دیگر مانند بینگ (bing) و یاهو (yahoo) را تبدیل به امری بدیهی می‌نماید. این کار نیازهای دو طرف را برطرف می‌کند، از یک‌جهت جستجوگر و از جهت دیگر نیاز کاربر نیز تسهیل و رفع می‌شود، جستجوگرها به‌ویژه گوگل، سؤالات و نیازهای کاربران را برطرف نموده و به آن‌ها پاسخ می‌دهند و نیز در افزایش بیزینس آنلاین و رونق دادن به آن، تأثیر برجسته‌ای را دارا می‌باشند. تأثیر و اثرگذاری جستجوگرها در تجارت آنلاین توسط مدیران سایت‌ها و کلیه وبمستران فعال در حوزه فضای مجازی به‌خوبی درک شده است و از تحولی که این ابزارها می‌توانند در پیشرفت آن‌ها داشته باشند را به‌خوبی آگاه می‌باشند. اگر موتور جستجوی گوگل را در نظر بگیریم متوجه خواهیم شد که این جستجوگر به‌عنوان مسیر ورود به وب خودنمایی می‌کند و كاربران که به‌عنوان سرمایه‌های اصلی هر وب‌سایتی به آن‌ها توجه می‌شود در مرحله اول به جستجوگر گوگل و موتورهای جستجو سری می‌زنند و وارد آن‌ها می‌شوند و بعدازآن تصمیم خود را برای ورود به سایت یا نرم‌افزار دیگر نهایی می‌کنند.


اکنون باید بدانیم که حاضر بودن در رنک‌های بالای نتایج جستجو به این معناست که کاربران بیشتری به سایت آمده و از آن بازدید می‌کنند. مديران سایت‌ها، سرمایه‌گذاران و وبمستران به همین دلیل است که درهرصورت جهت به دست آوردن رنک‌های بهتر در موتورهای جستجو به روش‌های گوناگون و همراه با بودجه‌های متعدد در تلاش‌اند.

جستجوگرها به‌خصوص جستجوگر گوگل را می‌توان یکی از مناسب‌ترین منابع ترافیک وب‌سایت‌ها در نظر گرفت که شما از این روش خواهید توانست تعداد بیشتری از افراد را به وب‌سایت خود جذب و ترافیک و ورود و خروج به وب‌سایتتان را ارتقا دهید. ترافیک وب‌سایت در حقیقت به افراد و کاربرانی می‌گویند که از سایتتان بازدید نموده و مطالب سایتتان را می‌خوانند که قادر خواهید بود به‌وسیله‌ی تعامل و رایزنی با آن‌ها به اهدافتان برسید. درواقع موتورهای جستجوگر موجب بازدید کاربران از وب‌سایتتان می‌شود که در بدین شکل بهینه‌سازی و ارتقای وب‌سایت برای موتورهای جستجو اصلی‌ترین راهکار جذب افراد به‌منظور بازدید و خواندن مطالب وب‌سایت می‌باشد.

رشد و ظهور مهندسین سئو

اگرچه از سال‌ها قبل سئو و سئوکاران به شیوه‌ها و اشکال گوناگونی وجود داشتند، اما از سال ۲۰۱۰ میلادی با ظهور الگوریتم‌های گوناگون در گوگل و پیچیده شدن آن، به دست آوردن رتبه‌بندی‌های بالاتر در قیاس با گذشته امری بسیار دشوار و دست‌نیافتنی شده است. مدیران سایت درگذشته می‌توانستند به‌راحتی با رعایت و انجام چند مورد وب‌سایت‌ها را در رتبه‌های برتر قرار دهند اما اکنون بایستی عمل بالا آوردن سایت در جستجوگرها را به مهندس سئو واگذار نمود، درصورتی‌که به دست آوردن رنکینگ‌های برتر براي تمام افراد امکان‌پذیر بود، برخوردار بودن از رنک مناسب اهمیت خود را از دست داد. دلیل آن این است که همه افراد نمي‌توانند در رتبه اول قرار گیرند یا به مدت طولانی در این رتبه بمانند. كسب مکان اول بسیار بسیار ارزشمند خواهد بود. به همان صورت که ذکر شد به دست آوردن رنکینگ‌های بالا و مناسب در موتور جستجو كار پیچیده‌ای است و به تجربه، دانش، صبر و البته صرف زمان زیاد نیاز خواهد داشت.


از اصلی‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های بازاريابی آنلاين سئو و بهینه‌سازی سایت می‌باشد و فعالیت و حرفه‌ای بسیار مناسب و البته با درامد بالا و همچنین پرهزینه می‌باشد که می‌توان روی آن حساب نمود و درامد و هزینه را به‌راحتی می‌توان توجیه نمود زیرا سایت‌ها و كسب كارهای اینترنتی جهت موفقیت در حیطه فعالیت خود و نیز رونق دادن به فعالیت خود، به حضور مناسب و مداوم و مؤثر در موتورهاي جستجو احتیاج دارند و متخصصین سئو و مهندسین سئو به هر جهت برطرف‌کننده‌ی نیاز کسب‌وکارهای آنلاین و مدیران سایت‌ها بوده‌اند.

اهداف بهینه‌سازی وب‌سایت برای جستجوگرها

مقصود نهایی از بهینه‌سازی و ارتقا این است که به وب‌سایت‌ها در کسب رنک بالا در نتایج جستجو و بالا بردن ارتباط بین صفحات و لغات کلیدی و اصلی استفاده‌شده توسط کاربران کمک نماید. اصولاً خلاصه‌ی اهداف بهینه‌سازی در زیر آمده است:

  • بالا بردن ترافیک وب‌سایت
  • ارتقاء و بهینه نمودن رنک وب‌سایت
  • بالا بردن فروش محصولات
  • افزایش بازدید وب‌سایت
  • برند سازی

خرید بک لینک را تنها از ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *