پرش به محتوا

همه چیز درباره بازار آنلاین، خرید آنلاین (قسمت دوم)

  • از

در قسمت قبلی، نکاتی را در رابطه با بازار آنلاین و خرید آنلاین برشمردیم. در این قسمت به ادامه این موضوع برای شما علاقه مندان به خرید بک لینک خواهیم پرداخت:

ممکن کردن پرداخت به‌وسیله‌ی موبایل

ساده کردن امکان پرداخت آنلاین برای کاربران یکی از مؤثرترین پارامترها در تصمیم گیری افراد به هنگام خرید کردن می‌باشد و علت این امر نیز این است که مهم‌ترین نکته‌ای که سبب دفع کاربران می‌شود، پیچیده بودن خرید آنلاین در مرحله‌ی پرداخت هزینه و دریافت رسید پرداخت می‌باشد. امروزه برندها و فروشگاه‌های بزرگ اینترنتی معروف، پروسه‌ی پرداخت آنلاین را در وب سایت خود برای کاربران یوزر فرندلی کرده‌اند که این پروسه‌ی پرداخت برای کاربرانی که با موبایل قصد خرید دارند دشوارتر از کاربرانی است که با کامپیوتر قصد خرید و پرداخت را دارند. پس می‌توان نتیجه گرفت که ساده کردن پروسه‌ی پرداخت موبایلی از جمله مواردی است که می‌تواند سبب جذب کاربران موبایلی شده و نشان دهد که بازار یابی موبایلی یک برند قدرتمند است. سرویس‌های پرداخت بایستی به‌گونه‌ای طراحی و تنظیم شوند که پرداخت توسط کاربران موبایلی به‌سادگی انجام شده و در عین حال امنیت آنان نیز حفظ شود. به بیان دیگر پروسه پرداخت باید علاوه بر این که موبایل فرندلی باشد، امنیت اطلاعاتی بالایی نیز داشته باشد تا باعث شود کاربرانی که یک بار از شما خرید می‌کنند دوباره برای خرید اینترنتی به سراغ شما بیایند.

فعال بودن در شبکه‌های اجتماعی موبایلی

telegram-1-1024x576

امروزه شبکه‌های اجتماعی بسیار زیادی تولید شده‌اند که دستیابی به آن‌ها فقط از طریق تلفن‌های همراه هوشمند ممکن است. از این قبیل شبکه‌های اجتماعی می‌توان به تلگرام و اینستاگرام اشاره کرد. برای اینکه کسی بخواهد با کاربران موبایلی تعامل خوبی برقرار کند باید توان این را داشته باشد که در این شبکه‌های اجتماعی حضوری پررنگ از خود به نمایش بگذارد. ایجاد یک پیج فعال و یا یک کانال در تلگرام که فعال باشد، سبب می‌شود که کاربرانی که به وب سایت‌ها مراجعه نمی‌کنند و یا از علاقه‌مندان به شبکه‌های اجتماعی هستند با محصولات شما آشنایی کامل پیدا نموده و برند شما در یادشان بماند. در ضمن بسیاری از کاربران نیز وجود دارند که هیچ حضور آنلاینی ندارند به‌جز اینستاگرام و تلگرام و تنها راهی که می‌توان با آن‌ها تعامل کرد همین شبکه‌های اجتماعی است. این شبکه‌های اجتماعی هر کدام برای مدتی کم روی کار آمده و بعداً منسوخ می‌شوند و شما باید بتوانید از فرصت‌ها استفاده کنید و مشتری‌هایی برای خود جذب کنید و خودتان را به دیگران بشناسانید.

چیزی که باید اولویت شما در انجام پروسه‌ی بازاریابی باشد به کار گیری یک استراتژی بازاریابی مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی موبایلی مختلف می‌باشد. شما می‌توانید با آنلاین شدن و تبلیغ‌های گسترده در کانال‌های پر طرفدار تلگرام یا اینستاگرام تلاش‌های خود را مبنی بازاریابی شروع کنید. بدانید که ترفندهای مختلفی برای بازاریابی در پلتفرم‌های مختلف وجود دارد و این بدان معنی است که نمی‌توان از استراتژی‌هایی که در تلگرام برای بازاریاب استفاده می‌شد، در اینستاگرام نیز استفاده کرد و یا نمی‌توان همان محتوای منتشر شده در تلگرام را در اینستاگرام نیز پخش کرد.

مثلاً شما این را میدانید که نمی‌شود محتوای تبلیغاتی منتشر شده برای یک برند در یک بیلبورد تبلیغاتی را در آگهی آن برند در تلویزیون نیز پخش کرد. در پلتفرم‌های آنلاین و دیجیتالی نیز این چنین است. به این معنی که در هر پلتفرمی از روش‌های مناسب برای آن پلتفرم برای تبلیغات استفاده می‌شود. باید بدانید که هر رسانه و شبکه دارای قوانین و روش‌های تبلیغاتی خاص خود بوده و اگر تجارتی بخواهد در حضور آنلاین موفقیت کسب کند، می‌بایست بر اساس نیازها و تقاضاهای موجود در هر رسانه محتوای مناسبی ایجاد کند تا سبب تعامل خوب وی با کاربران آن رسانه شود و با این وجود حفظ یکپارچگی نوع پیام‌های تبلیغاتی نیز امری مهم است. در صورت به کار گرفتن تمام این نکات توسط صاحبان تجارت‌ها کاربران زیادی جذب آن‌ها شده و هر یک از کاربران به مشتری تبدیل خواهد شد.

نکته‌ای از موبایل مارکتینگ که هر تجارتی برای سود آوری باید آن را رعایت کند

4-Ways-to-Make-Your-Mobile-Marketing-Stand-Out

در گذشته، تبلیغات و بازرگانی فقط از طرقی از قبیل آگهی‌های بازرگانی در رادیو، تلویزیون، پخش تراکت، پخش کارت ویزیت و نشر عکس بر روی بیلبوردهای تبلیغاتی صورت می‌گرفت. بعد از اینکه کامپیوتر و اینترنت خانگی شد و به عرصه آمد بازاریابی از طرق دیگری نیز انجام گرفت که تبلیغات توسط وب سایت‌ها، ارسال ایمیل‌ها تبلیغاتی و قرار دادن تبلیغات در وب سایت‌های پر طرفدار نمونه‌هایی از آن‌ها هستند. امروزه نیز با به عرصه آمدن موبایل‌های هوشمند سمت و سویی جدید به بازارهای اینترنتی داده شده است. همچنین بر اساس تحقیقات بیش‌تر از نیمی از کاربران اینترنتی را کاربران موبایلی تشکیل می‌دهند و پیشرفت بسیار زیادی در بازاریابی موبایلی صورت گرفته است. اگر صاحبان تجارت‌های گوناگون به بازاریابی ایمیلی بی‌توجه باشند و فقط به بازاریابی موبایلی مشغول گردند، بیش از نیمی از مشتریان دائمی خودشان از دستشان خواهد رفت. آمار نشان می‌دهد که کاربران موبایل‌های هوشمند در طول روز به‌طور میانگین 150 بار تلفن همراه خود را چک می‌کنند و روزانه چیزی حدود 5 ساعت با موبایل خود تعامل دارند. بر اساس پیش‌بینی‌ها در سال 2019 در کشور آمریکا 72 درصد از بازاریابی‌ها به شیوه‌ی موبایلی خواهد بود و این یعنی اگر صاحبان تجارت‌های متفاوت سایت‌های خود را موبایل مارکتینگ نکنند و کاربران موبایلی جذب نکنند در سال جاری 50 درصد به بالای مشتریان احتمالی خود را از دست داده و رفته‌رفته به این درصد افزوده خواهد شد. پس تعلل ممنوع بوده و کسی که صاحب یک تجارت بزرگ است و توجه به بازاریابی آنلاین دارد بایستی از همین امروز تمرکز خود را بر روی بازاریابی موبایلی معطوف کند. در قسمت بعد، 5 نکته‌ی فوق‌العاده مهم برای بازاریابی موبایلی را برای شما عزیزان تشریح خواهیم نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *