سئوی فنی در عصر جستجوی معنایی

همه چیز درباره سئوکار کلاه سیاه یا Black Hat SEO
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
معرفی برترین سایت های عمومی جهان برای بک لینک رایگان
۱۸ مرداد ۱۳۹۷

سئوی فنی در عصر جستجوی معنایی

بر اساس تحقیقات اغلب متخصصین در زمینه‌ی سئو در حال حاضر سئو سایت از نقش بسار مهم‌تری نسبت به هر زمان دیگری برخوردار است؛ ولی به منظور حفظ رنک برای مدت مدید، بهتر است نحوه‌ی پردازش داده‌ها توسط گوگل ارزیابی و درک شود. سوالاتی که در زیر مشاهده می‌کنید می‌تواند در وب بسیار متداول باشد.

«هنوز سئو فنی از اهمیت برخوردار است؟»

«در صورتی که محتوای زیادی را بنویسیم، این امکان وجود دارد که ترافیک خوبی بگیریم؟»

«جستجوی کلمه کلیدی از ارزش سرمایه گذاری بالایی برخوردار است یا خیر؟»

اکنون در شرایطی هستیم که هر ساله مرگ سئو ملموس‌تر می‌شود و بیشتر از قبل به ما می گویند: «محتوا حرف اول را می زند»، بنابراین اصل اساسی نباید از یاد برده شود. هنوز درباره‌ی سئو حرف زیاد است.

بر خلاف اینکه گوگل یک سری تغییرات اساسی در چگونگی درک مطالب و نمایش نتایج به وجود آورده است، ولی این نظریه که وب سایت‌های دیگر بی نیاز از سئوی فنی هستند، مبنایی ندارد. در این مقاله متوجه خواهید شد که چگونه جستجوی معنایی و هوش مصنوعی به سئوی فنی اجتیاج دارند تا نتایج بهتری را برای کاربران ارائه دهند.

الگوریتم Hummingbird

زمانی که گوگل در سال ۲۰۱۳ از الگوریتم مرغ مگس خوار یا Hummingbird رونمایی نمود، جستجوی معنایی در وب را نیز در کنار آن پیاده سازی کرد. Hummingbird، فقط یک آپدیت الگوریتم ساده نبود، در واقع تغییری مبنایی در چگونگی نمایش نتایج گوگل ایجاد می‌کرد.

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل (Hummingbird) به دنبال بیش از ۱۵ سال تحلیل داده‌ها و کاربران حاصل شده است. هدف از راه اندازی این الگوریتم دست یافتن به این مهم است که کاربران تجربه مطلوب‌تری از جستجو در گوگل به دست آورند. پس از این که آپدیت انجام شد، سایر تولیدکننده‌های محتوا و کاربران به حالت چشم بسته نمی‌توانند کلمات کلیدی یکدیگر را حدس بزنند.

هدف نهایی از جستجوی معنایی، به کارگیری حجم بالای داده‌های حاصل شده توسط گوگل، در مسیر نمایش جواب‌های مطلوب در جواب سؤالات بود. در ادامه، سه عامل اصلی که این تغییرات را اختصاصی نموده است معرفی می‌کنیم:

  • الف) برای الگوریتم Hummingbird یا مرغ مگس خوار، به جز لغات کلیدی کلیه‌ی عباراتی که جستجو شده از اهمیت برخوردار است.
  • ب) این الگوریتم کاربر، الگوی جستجوی کاربر، تاریخچه جستجوهای کاربر و سایر متغیرها را مد نظر قرار می‌دهد.
  • ج) این الگوریتم نوع دستگاهی که کاربر، آن را مورد استفاده قرار می‌دهد، به همراه ساعت، روز و مکانی که کاربر در آن قرار دارد را مورد توجه قرار می‌دهد.

با هدف نمایش و ارائه‌ی نتایج صحیح و مطلوب در حداقل زمان ممکن، گوگل جستجوی معنایی در وب را اجرا و راه اندازی کرد. در حقیقت، هدف جستجوی معنایی، این است که با ارسال محتوای مرتبط، پیوند ارتباطی ایجاد نمایند.

اثر گذاری جستجوی معنایی روی سئو

اگر چه در چگونگی و طرز نمایش نتایج، تغییرات فوق العاده ای لحاظ شده، ولی اصول اولیه سئو هنوز که هنوز است به کار گرفته می‌شود. لینک‌ها و لغات کلیدی اهمیت خود را از دست نمی‌دهند، و همچنان بهینه سازی درون صفحه الزامی است. هنگامی که همه چیز تغییر می‌کند، مسائل قدیمی دیگر از اهمیتی برخوردار نخواهند بود. جستجوی معنایی یک تغییر مهم به وجود آورده است که رنک گرفتن را برای افرادی که فنون غیر اخلاقی را به کار گرفته‌اند، سخت نموده است.

زمانی که کلمه «معنایی» را می‌شنویم، به سادگی خواهیم توانست آن را به زبان شناسی مرتبط کنیم. ولی اینگونه برداشت، چندان درست و مطلوب نیست. محتوا نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند، ولی دیگر عناصر صفحه شما که ربات گوگل آنها را ارزیابی می‌کند نیز نقش بسیار مهمی دارد.

چنین چیزی در فضای بازاریابی دیجیتال دیده می‌شود. تصور بازاریاب‌ها و صاحبان سایت این است که اگر محتوای آراسته زیادی را بنویسند، به آنها رنک تعلق خواهد گرفت و ثروت زیادی نسیبشان می‌شود. جای تأسف است که چنین چیزی به هیچ عنوان مهم نیست.

گوگل قصد دارد با جستجوی معنایی، ارتباطات طبیعی‌تری را به وجود آورد. اما مشکل این است که؛ این الگوریتم نمی‌تواند به تنهایی درک و فهم صحیحی از معانی مختلف داشته باشد.

مشکل عمده‌ای که با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم این است که الگوریتم اطلاعات بیشتری از ما دارد. نباید فراموش کنیم که این تنها یک الگوریتم است و انسان نیست. مثل هر برنامه‌ای که با داده و هوش مصنوعی عمل می‌کند، این الگوریتم نیز به منظور آموختن هر چیزی نیازمند داده‌های ساختار یافته است.

سون بک لینک » مرجع اصلی خرید بک لینک

ادمین
ادمین
کامنت ها فقط در صورتی تایید می شوند که بفهمیم مطلب را خوانده اید! با تایید لینک هیچ مشکلی نداریم ولی این که کسی مطلب را نخوانده باشد و کامنت بگذارد واقعا بی انصافی است و از پذیرفتن این کامنت ها معذوریم!

3 دیدگاه ها

  1. پلیس فتا این جرم ها رو هم بررسی میکنه؟
    یعنی به شرکتی سفارش سئو بدیم و اون شرکت بد عمل کنه،میشه به پلیس فتا شکایت کرد؟
    ممنون بابت اشتراک دانشتون…

  2. ممنون از مقالات مفیدتون در مورد سئو.موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *